وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
مرد عرفان و طریقت استاد صادق محمد درپور
14 / 6 / 1391 ساعت 12:37 | بازدید : 4609 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

مرد عرفان و طریقت استاد صادق محمد درپور، هنر آواز را از طبیعت بکر و دست نخورده باخزر آموخت و چون مردان طریقت، به کمال روح اندیشید، و بعدها در جان دلسوختگان، آتش حقیقت افروخت.   به گزارش خبر نگار گروه فرهنگ و هنر "مهر" در مشهد، استاد "صادق محمد درپور" در سال 1310 در روستای (کلاته یادگار اولیاء)  چشم به جهان گشود. استاد درپور در 5 سالگی  با موسیقی آشنا شد. در ابتدا سرلوحه  فعالیت هایش ، هنر " آواز" بود، اما به تدریج  به "دوتار" علاقه مند شد و به گفته خودش "تنها به شوق طریقت  74 سال از عمرش را نواخته و خوانده است .   او از کسانی است که تنها بعد از انقلاب درحدود 8 امتیاز و مقام را در سطح خاورمیانه به خود اختصاص داده و دربیشترین جشنواره ها به عنوان نوازنده برتر شناخته شده است .     "استاد صادق محمد پور" معتقد است : وقتی می نوازم ، حس من با دو تار یکی می شود ، یک تن واحد می شود عشق ،عشقی که با تمام وجودم می نوازم .     گفتنی است تاکنون کشورهای متعددی از این هنرمند  دعوت  به عمل آورده تا در آنجا  به اجرای برنامه بپردازد، اما به دلیل مانع تراشی و یک سونگری بعضی از دوستان و آشنایان، استاد این دعوت ها را نادیده گرفته و تنها به آلمان  سفر کرده است .     وی درباره سفرهایش  می گوید: همراه با محمد رضا درویشی به آلمان رفتم و در آنجا از من خواستند  تا دقایقی  را درباره رسالت پیامبر برایشان سخن بگویم ، چون مردم آنجا بسیار مشتاقند تا درباره طریقه قادریه و نقشبندیه چیزی بدانند .     "استاد درپور" که علاقه مفرطی  به موسیقی عرفانی دارد، در اغلب کنسرت های خود، دقایقی را در بیان مضامین مختلف دینی می پردازد .     او هدف خود را صرف ترویج عرفان در زندگی روزمره مردم می کند و معتقد است که نباید از شاگردی کردن فاصله بگیرد .     "استاد صادق محمد  درپور" به حمایت مسئولین  از موسیقی اعتقادی ندارد و می گوید : ایران وطن ماست  و ما وظیفه داریم برایش زحمت بکشیم و نباید گله کنیم .

مرد عرفان و طریقت

استاد صادق محمد درپور، هنر آواز را از طبیعت بکر و دست نخورده باخزر آموخت و چون مردان طریقت، به کمال روح اندیشید، و بعدها در جان دلسوختگان، آتش حقیقت افروخت.


به گزارش خبر نگار گروه فرهنگ و هنر "مهر" در مشهد، استاد "صادق محمد درپور" در سال 1310 در روستای (کلاته یادگار اولیاء)  چشم به جهان گشود. استاد درپور در 5 سالگی  با موسیقی آشنا شد. در ابتدا سرلوحه  فعالیت هایش ، هنر " آواز" بود، اما به تدریج  به "دوتار" علاقه مند شد و به گفته خودش "تنها به شوق طریقت  74 سال از عمرش را نواخته و خوانده است .

 او از کسانی است که تنها بعد از انقلاب درحدود 8 امتیاز و مقام را در سطح خاورمیانه به خود اختصاص داده و دربیشترین جشنواره ها به عنوان نوازنده برتر شناخته شده است .

 

"استاد صادق محمد پور" معتقد است : وقتی می نوازم ، حس من با دو تار یکی می شود ، یک تن واحد می شود عشق ،عشقی که با تمام وجودم می نوازم .

 

گفتنی است تاکنون کشورهای متعددی از این هنرمند  دعوت  به عمل آورده تا در آنجا  به اجرای برنامه بپردازد، اما به دلیل مانع تراشی و یک سونگری بعضی از دوستان و آشنایان، استاد این دعوت ها را نادیده گرفته و تنها به آلمان  سفر کرده است .

 

وی درباره سفرهایش  می گوید: همراه با محمد رضا درویشی به آلمان رفتم و در آنجا از من خواستند  تا دقایقی  را درباره رسالت پیامبر برایشان سخن بگویم ، چون مردم آنجا بسیار مشتاقند تا درباره طریقه قادریه و نقشبندیه چیزی بدانند .

 

"استاد درپور" که علاقه مفرطی  به موسیقی عرفانی دارد، در اغلب کنسرت های خود، دقایقی را در بیان مضامین مختلف دینی می پردازد .

 

او هدف خود را صرف ترویج عرفان در زندگی روزمره مردم می کند و معتقد است که نباید از شاگردی کردن فاصله بگیرد .

 

"استاد صادق محمد  درپور" به حمایت مسئولین  از موسیقی اعتقادی ندارد و می گوید : ایران وطن ماست  و ما وظیفه داریم برایش زحمت بکشیم و نباید گله کنیم .

 به نقل از: خبرگزاری مهر



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 148

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4921
:: باردید دیروز : 32716
:: بازدید هفته : 89788
:: بازدید ماه : 141346
:: بازدید سال : 441005
:: بازدید کلی : 4341184