وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
سرمايه گذاري هاي انجام شده قادر به جبران عقب ماندگي صنعتي استان نيست
30 / 6 / 1391 ساعت 3:26 | بازدید : 4933 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
 رييس سازمان صنايع و معادن استان کردستان گفت: در دو سال اخير تمايل بخش خصوصي به سرمايه گذاري در اين استان افزايش يافته ولي در حدي نيست که قادر به جبران عقب ماندگي ها آن باشد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، سيروس شاغيبي روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اين در حاليست که استان کردستان به خاطر برخورداري از شرايط مناسب سرمايه گذاري شرايط لازم را براي بازگشت سرمايه دارد.
وي مشارکت بخش خصوصي را براي تسريع در روند توسعه و جبران عقب ماندگي هاي اين استان حياتي توصيف کرد و گفت:کردستان براي جلب سرمايه بخش خصوصي به طور جدي نيازمند مشوق هاي لازم شامل معافيت هاي ويژه مالياتي و عوارضي ،تامين زمين مورد نياز توسط شرکت شهرک هاي صنعتي و کوتاه کردن چرخه اداري است.
وي افزود: ماهيت سرمايه به گونه اي است که در شرايط مساوي، مناطق ديگر کشور را براي سرمايه گذاري ترجيح خواهد داد.
وي ادامه داد: دولت در کنار تشويق بخش خصوصي براي سرمايه گذاري در مناطق محروم از جمله کردستان اقدام به اجراي طرح آمايش صنعتي براي اجراي 800 طرح صنعتي توليدي براي کم کردن فاصله استان هاي محروم با استان هاي توسعه يافته کرده است.
وي گفت:سهم استان کردستان از آمايش صنعتي کشور 30 طرح بزرگ صنعتي با شش هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري است که از حمايت هاي ويژه دولت نيز برخوردار است.
وي افزود:زمينه هاي مورد نياز متقاضيان اجراي طرح هاي پيش بيني شده در آمايش صنعتي از 80 درصد تا صددرصد تخفيف برخوردار مي شوند.
وي گفت:در بحث سرمايه در گردش واحدهايي که با مشکل نقدينگي و بدهي معوقه بانکي مواجه بودند دولت در دومين سفر استاني يک سال استمهال براي رفع مانع بدهکاري از مسير بهره مند شدن از تسهيلات بانکي پيش بيني کرد و در اين بخش 130 واحد گرفتار به بانک عامل معرفي شدند.
وي افزود: طرح استمهال يکساله کمک فوق العاده و استثنايي دولت براي استفاده از تسهيلات بانکي براي اجراي طرح هاي توسعه واحدهاي صنعتي بدهکار استان کردستان
است.
وي گفت:عمق محروميت هاي بجا مانده از سياست هاي تعمدي رژيم طاغوت و عوارض ناشي از ناامني و جنگ تحميلي در استان کردستان به حدي است که اين استان را براي تحقق طرح هاي توسعه به طور جدي نيازمند اتخاذ سياست هاي تشويقي بيشتر براي جلب سرمايه بخش خصوصي کرده است.
استان کردستان بر اساس آمار موجود داراي 800 واحد صنعتي و 221 واحد معدني فعال است و تاکنون حدود 250 واحد صنعتي اين استان در سامانه ثبت مجوزهاي صادره صنعتي ثبت نام کرده اند که پس از اجراي اين طرح واحدهايي مي توانند از تسهيلات و مزيت هاي ويژه صنايع و معادن بهره مند شوند که از طريق اين سامانه ثبت نام کرده باشند.


|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 147

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2321
:: باردید دیروز : 60
:: بازدید هفته : 15859
:: بازدید ماه : 79622
:: بازدید سال : 297903
:: بازدید کلی : 4198082