<no title>
وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
<no title>
22 / 9 / 1391 ساعت 21:58 | بازدید : 1855 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

متن کامل مصاحبه ی رادیو صدای امریکا با خسروکردپورروزنامه نگار در رابطه با تحصن دانشجویان دانشگاه ارومیه ( بخش اول )

آقای کردپورلطفا" مارادرجریان جزئیات تحصن دانشجویان دانشگاه ارومیه قرار دهید؟

بله باید خدمت شنوندگان عزیزعرض کنم درپی انتشارکاریکاتورومطلبی درشماره روزجمعه بیست ودوم اردیبهشت درروزنامه ایران دانشجویان دانشگاه ارومیه با اعتراض و تحصن وترتیب دادن تریبون آزاد، این اقدام را محکوم کردند.

دراین اعتراضات که روزسه شنبه با مجوزرسمی ، درمحل این دانشگاه برگزار شد، بنا به دستورریاست دانشگاه کلیه کلاسهابه حالت تعطیل درآمد ودانشجویان برای انعکاس اعتراض خوداز خبرگزاریها نیزدعوت به عمل آوردند.

مراسم در محوطه ی دانشکده ی کشاورزی و با حضور نمایندگان تشکلهای دانشجویی ، اساتید ومعاونتهای دانشگاهی برگزارشد وحدود 2500 نفردرآن شرکت داشتند . دراین مراسم یکی ازسخنرانان با بیان گوشه ای از مظلومیتهای مردم آذربایجان وآنچه درحق مردم آذربایجان واسطوره هایی مثل بابک و ستارخان تا کنون اعمال شده ، گفت : آنقدرنگفتیم و دست روی دست گذاشتیم و دندان به دندان فشردیم که امروز مارا سوسک خطاب می کنند .

سخنران دوم آقای احمد یاشا ، ضمن قرائت اشعاری به زبان ترکی ، دشمنان آذربایجان را خطاب قرار داده ، گفت : نفرین بر کسانی که از حق می گویند و خود بزرگترین ناقض آنند . وی ادامه داد : درد را به که باید گفت ؟ ما هیچگاه نمی گوییم ازدیگران برتریم ،در مسلک ودرراه ما همه ی قومیتها و ملتها دوستند ؛ اما سخنی داریم ؛ ما هم انسانیم ، زبان و خانه ای داریم ، انسانیم ، حقی داریم و نژادی و اصالتی ؛ ما به خاک خودمان مدیونیم و بایداین دین را بپردازیم.

وی گفت : اگر ما امروزدربرابرظلمی که به ما می شود چشمانمان را ببندیم ،فردا درتاریخ ودربرابر فرزندانمان رو سیاه خواهیم بود. وی ادامه داد : ما هنوزدر حسرت مانده ایم که موسیقی خودرا از صدا وسیمای خودمان بشنویم .

وی با اشاره به تاریخ این توهین ها و حرمت شکنیها ، به نظرسنجی سازمان صداوسیما در زمان لاریجانی اشاره کرد و گفت : در آن زمان در ارگان صدا و سیما نظر سنجی به عمل آمد ، شما خودتان قضاوت کنید. سؤالها اینگونه بودند : در عاشورا و تاسوعا حاضرید با ترکها عزاداری کرده و همراه آنان سینه بزنید ؟ آیا حاضرید با یک ترک همسایه شوید ؟ آیاحاضرید هم اتاقی تان ترک باشد؟ آیا در محدوده ای که ترک هست خانه می خرید ؟ حاضرید در یک شهر ترک زبان

 زندگی کنید ؟  وی سپس رو به دانشجویان کرد و گفت : مگر اینجا جنگل است

 که اینها اینگونه برخورد می کنند ؟ بعد که مسأله لو رفت و در دانشگاه ها تجمع شد ، گفتند که این پرسشنامه و برنامه سازی ها از طرف بیگانگان طراحی شده است. این سخنران در ادامه اشاره ای به تیم فوتبال کشورمان کرد و گفت : حتی برای تیم ملی هم نام ستارگان پارس گذاشته اند ؛ آیا این تیم فقط متعلق به فارسی زبانان است؟ وی ادامه داد : دراین کشورترک و کرد ،عرب و لرو ترکمن و... همگی حق زندگی دارند ؛ چه توقعی می توان داشت وقتی احمدی نژاد در پیام تبریک نوروز ،عید را فقط به پارسی زبانان تبریک گفت. وی درادامه گفت: ما در این کشور خون داده ایم ،تا کی باید بترسیم ؟ از چه کسی بترسیم ؟ باید حرفمان را امروز بگوییم وگرنه فردا باید نوکر آنان باشیم.  

 

 

 

 

 

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 151

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :