وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
در جستجوی مافیای قدرت در بوکان
18 / 11 / 1391 ساعت 5:13 | بازدید : 4015 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
 رابطه سالاری > شایسته سالاری


اختصاصی
«جێژوان» پـــاتــوق بـــچـه‌هـــای بـــوکــان
: دکتر محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در آخرین نطق خود در حمایت از تصویب طرح وضعیت استخدامی کارکنان دولت سخن از استخدام‌های رابطه‌ای در مقابل استخدام‌های ضابطه‌ای به میان آورده است.
بی‌شک مشکل استخدام غولی است که گریبانگیر همه خانواده‌های ایرانی است و رقیبی جدی برای غول ازدواج، که در این همهمه گرانی و رشد تورم دامنگیر خانواده‌ها شده است. میزان جهانشمولی این مشکل در بین خانواده‌ها از آنجا عیان می‌شود که اغلب خانواده درگیر پیدا کردن شغل برای یک یا چند تن از فرزندانشان هستند. به گونه‌ای که با انتشار هر خبر استخدامی در ادارات و نهادهای دولتی غلغله‌ای در شهر می‌پیچد و برگزاری آزمون‌های استخدامی با انبوهی از شرکت کنندگان تحصیل کرده بیکار انسان را به یاد برگزاری کنکورهای سراسری می‌اندازد.
اما آنچه عموم شرکت کنندگان در این آزمون‌ها از آن گله دارند، نتایج این آزمون‌ها و شیوه استخدام افراد است. به گونه‌ای که بیشتر شرکت کنندگان در این آزمون‌ها  به سوری بودن آن اذعان می‌کنند و معتقدند افراد از قبل و از کانالی دیگر برای استخدام در این ادارات و نهادها انتخاب می‌شوند و این همان مشکلی است که دکتر عثمانی در مجلس به ان اشاره کرده است:

 zoom

 »» دکترمحمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس به عنوان یکی از طراحان و موافق طرح ساماندهی وضعیت اسخدام کارکنان دولت گفت: این طرح در واقع به ساماندهی نحوه استخدام کمک می‌کند و با تصویب آن اگر اداره‌ای نیاز به نیروی متخصص داشته باشد، وزارت کار نیروی درخواست شده آن را تأمین می‌کند بنابراین این موضوع یک بانک اطلاعاتی خوب برای بخش دولتی و همچنین بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: آنچه مردم را آزار می‌دهد، شعارهای دولت برای رفع بیکاری است که این شعارها محقق نمی‌شود همچنین تبعیض در بکارگیری نیروها نیز سبب رنجش و نارضایتی مردم می‌شود.

نماینده  مردم بوکان در مجلس خاطرنشان کرد: اکنون در کشور ما برخی خانواده‌ها هستند که نرخ بیکاری‌شان صفر است اما در برخی خانواده‌ها از بین چند فرد تحصیلکرده حتی یک نفر نیز شاغل نیست.

دکتر عثمانی افزود: اگر کسی برای پیداکردن کار به ما نمایندگان مراجعه کند، ما به آنها می‌گوییم که با آزمون استخدامی در ادارجات استخدام خواهید شد اما چند وقت بعد می‌بینیم که بدون آزمون و با پارتی‌بازی فردی وارد آن اداره شده و جالب است که حتی ما نمایندگان نمی‌دانیم این افراد از چه کانال‌هایی وارد می‌شوند و وقتی از وزیر کار نیز توضیح می‌خواهیم، می‌گوید من تنها می‌توانم در مورد شاغلین پاسخگو باشم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون نیروی تحصیلکرده ما زیاد و حجم کارهای موجود اندک است اما می‌توان آن مقدار اندک را هم بر اساس ضابطه و از یک کانال که در این طرح پیش بینی شده است، تأمین نیرو کنیم همچنین راه دیگر این است که در هر منطقه‌ای از نیروهای بومی همانجا نیرو گرفته شود.

منبع: سایت رسمی دکتر عثمانی


... واین مشکلی است که دامن تحصیل کرده‌های بوکانی را که به لطف آمار درخشانشان در کنکورها و کسب رتبه‌های علمی برتر در استان و منطقه شمارشان هم کم نیست، را گرفته است.
جوانانی که با تلاش مضاعف و شب نخوابی‌های مکرر موفق به کسب یکی از کرسی‌ها دانشگاهی شده و با اشتیاق وافر سرگرم کسب علم به امید یافتن شغلی مناسب و آبرومند برای امرار معاش و تأمین آتیه خود می‌شوند، در پایان به دلیل رابطه سالاری و وجود یک مافیای مخوف قدرت در بوکان سر از کارهایی کم شأن و به دور از  هرگونه مطابقت با مدرک تحصیلی خود در می‌آورند که علاوه بر بدنام شدن این افراد، موجب ضربه شدید به روح و روان آنان شده و چه بسیارند افرادی که پس از این سرخوردگی به دام اعتیاد و مواد افیونی افتاده‌اند و اکنون در منجلابی از فساد گرفتار شده‌اند که باعث و بانی آن همان باندهای مخوف قدرت است که اکنون ما در جستجوی آن هستیم.
افرادی که بدون مراجعه به وجدان خویش و بدون هراس از چشم‌های امید جوانان و تحصیل کردگانی که همه توجهشان را معطوف به این روزنه‌های امید کرده‌اند، فقط به دنبال کسب منافع و اجرای نقشه‌های شوم خود هستند!
افرادی که نمی‌بینند که چه چشم‌هایی به نتایج این آزمون‌ها چشم امید دوخته‌اند تا در کنار کسب این مشاغل بنای یک زندگی بدون دغدغه را برای خود و خانواده‌هایشان فراهم کنند!
افرادی که چشم طمع به زیر میزی‌هایی دوخته‌اند که شاید در قبال دریافت آن آجری بیشتر بر بنیاد سراسر ساخته شده از آه و ناله افراد لایق بگذارند تا چند صباحی بیشتر در این کاخ‌های پوشالی‌اشان زندگی به سر ببرند!
به راستی گردانندگان این مافیای قدرت و سلاطین رابطه سالاری چه کسانی هستند؟ پشت آنان به چه کس یا کسانی و چه نهادی گرم است که رقم زننده سرنوشت شوم هزاران نفری هستند که قربانی طمع آنان می‌شوند!
 گرچه حمایت دکتر عثمانی نماینده شهری که جوانانش بیش از هر شهر دیگری از این مافیای قدرت ضربه دیده‌اند در جای خود شایسته تقدیر و تشکر است، اما نباید فراموش کرد که ایشان هم به عنوان یک واضع قانون و نماینده همین قشر تحصیل کرده و البته بیکار، که در ایام تبلیغات انتخابات همراه و همپای ایشان بودند در به وجود آمدن این وضعیت مسئولند و اکنون سخن راندن از این مشکل و کمک به تصویب این طرح کمترین کاری است که ایشان می‌تواند برای رفع این مشکل انجام دهد. بی‌شک چشم همین جماعت به ید بیضای دکتر عثمانی برای ریشه کردن این وضعیت است!


اکنون از ایشان می‌پرسیم به راستی این همه انتصاب کارکنان جدید در ادارات و نهادهای دولتی از کانالی و از سوی چه کسی یا کسانی سازماندهی می‌شود؟
آیا نباید از ایشان پرسید که غالب افرادی که به دفتر ایشان مراجعه می‌کنند در جستجوی شغل هستند؟
چگونه در ایام تبلیغات و البته ضد تبلیغات انتخابات، وبلاگ‌های مخالف ایشان با تأکید و بدون هیچ پرده پوشی نام افرادی را که از کانال‌های مرتبط با ایشان استخدام می‌شوند درج می‌کنند و ایشان و دفتر ارتباطات مردمی دکتر عثمانی هیچ واکنشی در مقابل آن این هجمه تبلیغی از خود نشان نمی‌دهند؟
آیا شایعه حمایت از ایشان در ایام انتخابات در قبال ارئه کار و امتیازات که از سوی مخالفان ایشان که در جلسات انتخاباتی رقیب ایشان مطرح می‌شد صحت دارد؟
گرچه اقدام دکتر عثمانی در مجلس مخالفت ایشان با هرگونه رابطه سالاری و پارتی بازی را محکوم می‌کند اما شایسته است که ایشان به عنوان نماینده مردم بوکان عملکرد روشن‌تری در مقابل این مافیای قدرت و زدودن آثار این دست شایعات از خود بروز دهد.

یادآوری

حال که بحث از دکتر عثمانی در میان است با توجه به مشکل آب بوکان یاد آوری می‌کنیم ایشان نباید فراموش کرده باشند که در جشن پیروزیشان در سالن  میلاد مجموعه ورزشی وحدت موکداً به مسئولین هشدار دادند که اگر مسئولی برخلاف مقررات عمل كند و در انجام وظایفش تخطی كند و مردم از او راضی نباشند آنها را عزل می كند. (وبلاگ انتخابات در بوکان / اسفند 90)
یادآوری این نطق ایشان در حالی صورت می‌گیرد که با وجود مشکل کم آبی و قطع مکرر آب در بسیاری از مناطق شهری و با توجه به اجرای طرح انتقال فوری آب سد بوکان به تبریز و اشراف کامل مسئولین، رییس اداره آب و فاضلاب بوکان حاضر به ارائه هیچ پاسخ مستدلی به مردم و اصحاب رسانه نبوده و این در حالی است که این آخرین مورد تخلفات مسئولین در تناقض با آن نطق آتشین دکتر عثمانی در جشن پیروزیشان است!
امیدواریم هر چه زودتر این باند مخوف قدرت در بوکان شناسایی و منهدم شود تا حق به حق‌دار برسد و هر کس به اندازه تلاش خود از سفره استخدام در نهادها و سازمان‌های دولتی بهره‌مند گردد.
در پایان بار دیگر متذکر می‌شویم که این وبلاگ آماده انتشار هر مستنداتی از رابطه سالاری در استخدام‌هاست و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.
امید است مردم هوشیار بوکان نیز با عدم همراهی خود با این افراد که سفره‌اشان را در هر جایی پهن می‌کنند به ریشه کردن کردن این رسم معمول اما مذموم همت بگارند تا شاید شاهد روزی باشیم که شایسته سالاری به جای رابطه سالاری در سازمان‌ها و نهادها جایگزین شود. انشاءالله...

نظر شما چیست؟ آیا شما هم از قربانیان این رابطه سالاری‌ها هستید؟



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 148

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1701
:: باردید دیروز : 17168
:: بازدید هفته : 18869
:: بازدید ماه : 146986
:: بازدید سال : 446645
:: بازدید کلی : 4346824