وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
شِکر میان کلام رییس شورای شهر بوکان
18 / 11 / 1391 ساعت 5:13 | بازدید : 4998 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
 دفاع از عملنکرد!

اختصاصی «جێژوان» پـــاتــوق بـــچـه‌هـــای بـــوکــان: اعضای شورای شهر منتخبین مردم برای تصویب طرح و برنامه‌های عمرانی و خدمات شهری و نظارت بر اجرای آن از سوی شهردار و نهاد مطبوعش هستند. با وجود گذشت سه دوره از آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا در بوکان، مردم این شهر از اقدامات و عملکرد این نهاد رضایت ندارد.
خود شورای شهر بوکان هم نهادی جنجالی و خبرساز بوده که گاهاً رسانه‌ای هم شده است. برای مشاهده تاریخچه خبرسازی‌های شورای شهر بوکان اینجا کلیک کنید.
به تازگی سید محسن حسینی رییس شورای شهر بوکان گفتگویی را با پایگاه خبری تحلیلی بوکان پرس  انجام داده است که «جێژوان» بخش‌هایی از سخنان وی را عیناً نقل نموده و جواب داده است.



رییس شورای شهر بوکان در پاسخ به سوال خبرنگار بوکان پرس در مورد نقش سازمان فرهنگی شهرداری می‌گوید: «کارهای زیادی صورت گرفته ازجمله ساخت  مجسمه استاد آواز کردستان و پارک حسن زیرک ، نام‌ گذاری خیابان استاد حقیقی شاعر و ادیب بزرگ شهرمان، نام گذاری استخر و خیابانی به نام کوهنورد بزرگ ایران و شهرمان مقبل هنرپ‍‍ژوه و نام گذاری کوچه‌ها با اسامی کُردی  و کنسرت‌هایی با همکاری شهرداری در سطح شهر برگزار کردیم و زیبا سازی پارک‌ها و خرید و نصب ست‌های ورزشی و بازی در پارک‌ها  و فعال بودن در امورات ورزشی ازجمله تحت پوشش قراردادن کلیه هزینه‌های تیم نوروز بوکان، اعطای کمک ۴۰۰میلیون ریالی به هیئت‌های ورزشی، برگزاری مسابقات کشوری ووشو و شطرنح در سطح شهر ، کمک به بازسازی مساجد و کارهای بی‌شمار دیگر»
ایشان در حالی از این برنامه‌های فرهنگی یاد می‌کنند که اغلب این اقدامات مربوط به دوره دوم شورای شهر است که افداماتشان اندکی مقبول‌تر و قابل تحمل تر از دوره حاضر است! مانند نام گذاری خیابان‌ها ، کوچه و معابر شهر با اسامی کُردی، ساخت پارک و تندیس مامۆ
ستا حسن زیرک، در ضمن نام گذاری خیابانی به نام زنده‌یاد مامۆستا عباس حقیقی مربوط به دوره نمایندگی احمد طه در مجلس می‌باشد و آن زمان هم شوراهای اسلامی شهر و روستا حالت اجرایی به خود نگرفته بود. ایشان بهتر است به جای اشاره به طرح‌های تاریخی نقبی بر اجرای طرح‌های عمرانی در دوره حاضر بزنند!
سید محسن حسینی در پاسخ سوالی مبنی بر تصویب طرح 20 ساله شهر مهاباد و وجود طرحی مشابه در شهرداری بوکان عنوان کرده است: «بنده معتقدم به جای  اینکه شعار بدهیم باید عمل کنیم  با توجه به وضعیت اجتماعی بوکان که اکثریت حاشیه شهری ما ، افرادی را تشکیل می دهند که از اقشار آسیب پذر جامعه هستند واز شهرهای دیگر به این شهر مهاجرت کرده اند متاسفانه مشکلات حاشیه نشینی در شهر ما بیداد می کند  اما اینکه فرمودید برنامه بیست ساله تهیه شده یا نه بنده معتقدم هر سیتمی برنامه کوتاه وبلند مدتی برای خود دارد و در این زمینه هم برنامه کوتاه مدت  برای حاشیه شهر داریم برنامه های بلند مدتی هم برای کل سطح شهر در نظر داریم  وبرای  بهبود و افزایش سرانه فضای سبز سیستم آبیاری  مکانیزه اجرا شده از جمله حفر سه حلقه چاه با همکاری شهرداری  و ایجاد پارک  تپه ارکان و پارک ۱۶متری امیراباد ، با توجه به اینکه در سطح شهر با کمبود آب مواجه هستیم جلسه با معاونت استانداری و مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان وفرمانداری تشکیل شد تا جهت انقال خط دوم وسوم  آب از سد شهید کاظمی  تصمیات لازم اتخاذ شده  که برای رفع کلی این مشکل نگرانی خاصی در آینده نخواهیم داشت   برای رفع مشلکات شهر کار کارشناسی صورت گرفته درقالب یک طرح جامع ارایه شده برای نمونه بهبود وضع ترافیک شهر وافزایش محدوده شهر جهت حل پاره از مشکلات وهمچنین  انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر که در این رابطه ۲۰هکتار زمین برای این کار درنظر گرفته شده  تا با همکاری بخش خصوصی در آینده نزدیک اجرا یی شود.»
ایشان در حالی از اعتقاد به عمل گرایی و پرهیز از شعار دادن سخن می‌رانند که بیشتر همین اقداماتی که ایشان ذکر کرده‌اند، حتی در قامت شعار هم جایی ندارند. برای مثال ایشان اشاره‌ای به افزایش سرانه فضای سبز شهری دارند، در حالی که به جرأت می‌توان گفت نه در برنامه کوتاه مدت و نه در برنامه بلند مدت شورا و شهرداری خبری از ایجاد پارک و فضای سبز نیست! پارک تپه ارکان هم که به نقطه قوت شعارهای شهرداری و شورای شهر تبدیل شده است هنوز که هنوز است به غیر از تپه ارکان چیزی نیست!
آخرین افزوده‌ی نامی به پارک‌های بوکان نیز مربوط به ایجاد «پارک بانوان» است که آن هم حاصل تفکیک گوشه‌ای از پارک ساحلی و فنس و تلیس کشی آن و بدون هیچ امکاناتی است.
در ضمن در مورد ایجاد شهرک اصناف آلاینده هم تاکنون هیچ اقدام در خوری از سوی شورا و شهرداری بوکان انجام نگرفته و شاید بعد از ایجاد این شهرک در شبه شهرهایی مانند چایپاره و قره ضیاءالدین نوبت به بوکان ما هم برسد!
ایشان در مورد رد و بدل شدن پست شهرداری میان نفر در چند سال اخیر فرموده‌اند: «با شروع کاری هر دوره شورای شهر، خاتمه کاری شهردار قبلی مطابق قانون اعلام می گردد. اعضای شورای شهر، شهردار جدیدی را انتخاب می‌کنند.» و در ادامه می‌افزایند: «افراد توانمند نیز کمتر دواطب پست شهرداری شده و در صورت عدم شناخت از سیستم، شهرداران محترم در خدمت رسانی دچار مشکل خواهند شد  و شهردار شدن کار بسیار سختی است کسی که اگر خارج از سیستم  بیاوریم مدت زمان زیادی طول خواهد کشید که با قوانین و مقررات آشنا شود که باعث از دست رفتن زمان و توقف خدمت رسانی به مردم می‌شود و سعی ما براین بوده که ازبین گزینه‌های موجود بهترین شخص را انتخاب کنیم.» ایشان با اظهار رضایت از عملکرد مهندس میر حسامی شهرداری فعلی می‌گویند: « در حال حاضر از آقای مهندس میر حسامی که بدون حاشیه برنامه‌های شورای شهر را دارند پیش می برند که به شخصه به عنوان یک شهروند و یک عضو شورای شهر از عملکرد آقای میر حسامی   که با توجه به امکانات محدودی که ما داریم راضیم. در صورتی که بخواهیم  فشار مالی رابر شهروندان افزایش دهیم باعث آسیب پذیری اقشار  کم درآمد می‌شود وما برای جلوگیری از فشار مالی برمردم سعی کردیم از طریق طرح پبشنهادها وطرح‌ ها وبا همکاری فرمانداری و نماینده شهر از استانداری کسب اعتبار نماییم.»
آنچه در این میان مهم است این است که ایشان با تأکید بر یکی از وظایف شورا عنوان می‌کنند که با شروع هر دوره کاری شورا، شهردار جدید انتخاب می‌شود، اما آنچه در این میان جای تأمل است اینست که اگر مهندس میر حسامی که قبلاً نیز شهردار بوکان بوده است مورد رضایت اعضای شورا بوده چرا از سوی آنان عزل گشته و اگر کارنامه مورد قبولی نداشته است چرا دوباره به کار گمارده شده است؟ و این که عزل شهرداری قبلی (رسول معروفی) درست در اوج فصل کارهای عمرانی شهرداری چه معنی دارد؟ یا چه دلیلی وجود دارد که افراد توانمند کمتر رغبتی برای خدمت در پست شهرداری از خود نشان می‌دهند؟ آیا فشارهای موجود از سوی از شورای شهر یکی از دلایل بی‌رغبتی این افراد برای قبول پست شهرداری نیست؟
در ضمن باید متذکر شد این مردم هستند که باید در مورد کارهای عمرانی اجرا شده از سوی شورا و شهرداری راضی باشند که البته با توجه به نتایج نظرسنجی فعلی
«جێژوان» تاکنون این رضایت حاصل نشده است.

نتایج نظرسنجی اخیر «جێژوان»
آخرین نتایج نظرسنجی تا زمان تنظیم این پُست

در مورد وابستگی اعضای شورای شهر به جناح‌ها هم که جناب سید محسن حسینی تأکید بر مستقل بودن آنان دارند، قضاوت را به مردم واگذار کرده و البته با توجه به آزادی عقیده هیچ کدام از اعضا را به خاطر وابستگی به جریان و جناح خاصی مورد بازخواست قرار نمی‌دهیم.
در مورد مهمترین اقدامات پنج ماه نخست سال جاری شورا، سید محسن حسینی اظهار داشته‌اند:‌ «فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای از طرف شورای شهر و شهرداری صورت گرفته است ، پیگیری کسب اعتبارات از استانداری محترم، بیشترین کارهای عمرانی  که ما انجام دادیم آسفالت ورودی میاندوآب به بوکان که ورودی هر شهر شخصیت آن شهر را نشان می دهد   در بعد جدول کشی و آسفالت وایجاد فضای سبز وروشنایی در بلوار میاندوآب صورت گرفته، خرید و نصب ساعت‌های ایستاده در میادین مختلف شهر ، نهضت بتن ریزی در مناطق مختلف شهری، روکش خیابان‌های اصلی شهر ، خرید وسایل شهر بازی و ورزشی ، تصویب ایجاد  پارک حاشیه ای ۱۶متری امیراباد و تپه ارکان ، پیگیرو احداث جایگاه سی ان جی  در ترمینال جدید، در مسکن مهر فعالت عمرانی عمده ای صورت گرفته که در هفته دولت به بهره برداری می رسد ، آزاد سازی خیابان
۳۰ متری اسلا م آباد ، آماده  سازی ۵۰ متری ساحلی و آزادسازی حد فاصل میدان وحدت  تا باسکول ایلخانی زاده ، اسفالت انتهای خیابان وفایی، شورا و اصلاح کلیه سرعت گیرها سطح شهر در برنامه کاری سالجاری است، اصلاح هندسی تقاطع‌های مختلف، خیابان‌ها، سنگ فرش نمودن پیاده‌روها و سرپوش نمودن کانال علی آباد ، ادامه نام‌ گذاری کوچه‌ها و پیگیری احداث ساختمان شهرداری و پل روگذر بلوار استاد هه‌ژار از اهم فعالیت های شورای شهر بوده است.»
متاًسفانه در لیست اقدامات شورای شهر و شهرداری چیز تازه و دندان گیری به چشم نمی‌خورد، سخن راندن از ایجاد پارک تپه ارکان و 16 متری امیرآباد آب در هاون کوبیدن است! همچنین ایشان در حالی از کسب اعتبارات استانی سخن می‌گویند که مسئولین شهری 13 میلیارد تومان از بودجه مصوب دولت را در یافت نکرده و بوکان در جذب اعتبارات دولتی در میان 18 شهر استان رتبه هجدهم را داراست!
ساخت جایگاه CNG در مجاورت ترمینال اصلی شهر که مکان‌یابی خود آن هم خالی از اشکال نبوده افزودن آجر بر دیوار کجی است که با این کج سلیقگی شورا و شهرداری می‌رود تا ثریا ادامه یابد!
همچنین بحث کردن از اجرای طرح‌های ورودی شهر از هر دو سوی میاندوآب و سقز مربوط به کتب تاریخی است و ایشان فقط کافی است برای درک فرق پیشرفت در اجرای طرح‌های مشابه سری به ورودی‌های شهرهای دوست و همسایه مهاباد و سقز بزنند!
در ضمن آسفالت خیابان‌ها و معابر و رسیدگی به وضع اسفبار پیاده روها و نصب چند ساعت در میادین شهر هنر نیست و برای سومین شهر بزرگ استان واقعاً اُفت دارد که اکنون از چنین اقدامات نازلی به عنوان طرح‌های عمرانی یاد کرد.
در ضمن به کسانی که یک عکس هنری از صحنه به یاد ماندنی عبور یک عابر پیاده از هر کدام از پل‌های موجود شکار کنند بدون هیچ قید و شرطی جایزه داده می‌شود!!
در مورد وضع اسفبار محل دفن زباله‌های شهری، کارگاهی، بیمارستانی و البته کشتارگاهی بوکان (که چند پست پیش یک
گزارش تصویری کامل از آن از سمع و نظر خوانندگان «جێژوان» گذشت) ایشان فرموده‌اند: «ما مکانی را در نزدیکی روستای داشبند  انتخاب نموده و مورد تایید ادارات مختلف قرار گرفته و مقدمات کار آماده شده و بصورت کاملاً بهداشتی ارایه خدمات به شهروندان خواهد شد و این مشکلی که در روستای شیخلر برای ساکنین به وجود آمده قطعاً رفع خواهد شد. ما سعی می کنیم مردم را آموزش بدهیم  بازیافت زباله را از مبدا داشته باشیم.»

«جێژوان» عکس 2
زباله‌های کشتارگاهی در محل دفن زباله‌های شهری بوکان

امیدواریم آنچه بر سر آبهای زیر زمینی شیخلر و روستاهای اطراف افتاد این بار بر سر داشبند و روستاهای همجوار آن نیاید و به قول معروف از چاله به چاه نیفتند! معلوم نیست چرا به ایشان به جای تأکید بر پیدا کردن یک جای جدید برای صرفاً دفع زباله به فکر جذب سرمایه گذار برای ایجاد یک کارخانه بازیافت زباله نیستند که راه صحیح جلوگیری از یک ژینوساید زیست محیطی دیگر همین کار است؟! آیا کسی هست که به آنان هم یاد دهد که ساخت چنین کارخانه‌ای کمک به تنفس شهروندانی که ایشان خیلی به فکر انان هستند؟
 ایشان در پایان با ذکر یک جمله تاثیر گذار از دکتر علی شریعتی گفته‌اند: «آن روز که همه به دنبال چشمان زیبا هستند توبه دنبال نگاه زیبا باش.» که ما هم ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان و سایر اعضای شورای شهر و پرسنل شهرداری می‌گوییم: آنگاه که همه به دنبال شهر زیبا بودند...


نظر شما در مورد این گفتگو و کلاً عملکرد شورا و شهرداری بوکان  

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 147

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 787
:: باردید دیروز : 912
:: بازدید هفته : 15237
:: بازدید ماه : 79000
:: بازدید سال : 297281
:: بازدید کلی : 4197460