وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
نمایشگاه خلاقیت در خیابان‌های بوکان
18 / 11 / 1391 ساعت 5:13 | بازدید : 4455 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
عطار گفت!

اختصاصی
«جێژوان» پـــاتــوق بـــچـه‌هـــای بـــوکــان
: به تازگی میدان فرمانداری بوکان میزبان دور تازه‌ای از شاهکارهای هنری شهرداری است. این میدان که از قدیم الا‌یام به محلی برای نصب بنرهای «دست شما درد نکنه / چرا زحمت کشیدید / ما که راضی نبودیم!» بوده است، اکنون به نمایشگاه پاییزه عکس عملکرد شش ماهه شهرداری بوکان تبدیل شده است. تا ملت که با دیدن پل بی‌خاصیت و تلی از آهنِ عابر پیاده، حالی به حالی می‌شدند اکنون با دیدن تنها گوشه‌ای از زحمات شش ماهه اخیر شهرداری بوکان کیفور شده و ضمن به‌به و چه‌چه به واسطه این اقدامات عالی از مزایای این نمایشگاه خیابانی هم بی‌بهره نشوند که حاصل آن برخورد با اتومبیل‌هایی است که معلوم نیست وسط نمایشگاهی به این مهمی به چه کاری مشغولند!!

«جێژوان» بنر تبلیغی میدان شهرداری
نمایشگاه خیابانی عملکرد شهرداری

ناگفته نماند مسئولان دلسوز و مرد عمل شهرداری برای رفاه حال عموم و برای دسترسی شهروندان حاشیه شهر شعباتی از این نمایشگاه افتخار آفرین را در سایر میادین شهر نیز برپا کرده‌اند تا این شعار پر مغز «به عمل کار بر آید...» دوخته به تن این تفکر خلاق نهاد خدمت شود!
برای آن دسته از شهروندانی که به دلیل ازدحام جمعیت و ایضاً ازدحام اتومبیل‌ها موفق به دیدن این نمایشگاه نشده‌‌اند ما به نمایندگی از سایت از شهرداری به گوشه‌ای از این اقدامات ارزنده نگاهی گذرا می‌کنیم!
تکمیل شهر بازی پارک‌های بوکان (خواهشمند است از ما نپرسید کدام شهر بازی! خودتان سری به پارک‌های کلانشهر بوکان بزنید! نترسید در سایه تلاش‌های بی‌وقفه شهرداری در چند سال اخیر (!) تعدادشان از تعداد انگشتان دو دست خارج نیست و شما در کسری از ساعت موفق به گشت و گذار در همه آنها خواهید شد! و جویند یابنده است) آسفالت خیابان‌های شهر و ادامه ساخت بلوار تاریخی ساحلی، نهضت بتن ریزی کوچه‌ها، ساخت میدان‌ جدید (فلسطین) در ورودی میاندوآب، توسعه فضای سبز (!) و ... از این دست اقدامات که تاریخ شروع آن را بسیاری از شهروندان به یاد ندارند، اما در سایه تلاش بی‌وقفه دو نهاد شورا و شهرداری در شش ماه اخیر همه این طر‌ح‌ها به مرحله بهره‌ برداری رسید که شایسته است به این وسیله از اقدامات این عزیزان طی مراسم باشکوهی تقدیر به عمل آید!
شایان ذکر است که قبل از این نیز شهرداری نبوغ و خلاقیت را در اجرای طرح‌های دیگری نیز نشان داده بود که در تکمیل اخبار سایت شهرداری که به لحاظ شکسته نفسی از انتشار این اقدامات غرور بر انگیز خودداری کرده است نگارنده آن را به خدمت شهروندان عزیز بوکانی (امروز: ولی نعمتان) عرض می‌نماید.
1- ایجاد ایستگاه روز نامه خوانی در مجاورت ساختمان شهرداری برای برپایی نمایشگاه کتاب، سوغات، صنایع دستی، فروش نرم‌افزار و لوح‌های دکتر آزمندیان و شرکاء و ... به غیر از نصب روزنامه برای دسترسی عموم!

نمایشگاه کتاب در ایستگاه روزنامه خوانی


2- ایجاد پارک اوپن بانوان ملبس به پوشش تلیسی خالی از هرگونه وسایل تفریحی و ورزشی برای اولین بار در کشور با تفکیک قسمتی از پارک ساحلی (!)


3- تعرض به حقوق افراد پیاده با نصب تابلوهای تبلیغاتی پایه دار در پیاده‌ روها خیابان انقلاب

منبع عکس: وب‌سایت بوکان پرس

4- ایجاد کوهان‌های متعدد در فاصله کمتر از 200 متر با عنوان سرعت‌گیر با ایجاد شعبات متعدد در خیابان‌های شهر
5- دو بانده کردن پل عابر پیاده میدان فرمانداری و اشغال نمودن قسمتی از دور میدان و فنس کشی‌های بی‌فایده و بد منظره کردن این میدان با این پاره آهن بی‌خاصیت که مردم به هیچ وجه رغبتی برای استفاده از آن پیدا نمی‌کنند!
6- اجاره قسمت‌های متعددی از پارک ساحلی به بخش خصوصی و ایجاد ناهمگون وسایل بازی و بوفه و ...



7- سکوت در قبال ورود فاضلاب شهری به حریم رودخانه که موجبات بوی تعفن شدید را به خصوص در شب‌ها در شعاع چند کیلومتری رودخانه فراهم کرده است.
8- نصب داربست‌های تبلیغی و تشکر در میادین شهر علاوه بر وجود تابلوهای تبلیغاتی که به صورت غیر اصولی و ناهمگون در جای جای میادین شهر نصب شده‌اند.
9- ایجاد نمایشگاه‌های عرضه لوازم ضروری در پارک‌ها که اغلب به مکانی برای فروش وسایل چینی و کالاهایی که از ماهواره تبلیغ می‌شوند، تبدیل می‌شود. (گیر ما به همان مکان برگزاری آن است که دوباره تعرض به حقوق تضییع شده شهروندان است)
10- بی‌توجهی به مشکلات موجود مربوط به جوی‌های آب در مرکز شهر، به گونه‌ای که با یک بارندگی خفیف خیابا‌نهای اصلی شهر به دریاچه تغییر کاربری می‌دهند.
11- ساخت ترمینال بین شهری بوکان در بدترین موقعیت جغرافیایی ممکن جهت دسترسی عموم همشهریان و به تازگی ایجاد یک پمپ CNG در مجاورت آن تا این شاهکار تکمیل هم شود!
البته واضح است که از این دست خلاقیت‌ها به وفور پیدا می‌شود که درج همه آنها خود نیازمند چند پُست تخصصی است. همه این جار و جنجال‌های تبلیغاتی در حالی رخ می‌نمایاند که شهرداری چشم خود را به روی حقایق بسته و از هرگونه بازخورد نارضایتی مردم از عملکردشان به شدت هراس دارد. به گونه‌ای که هنگامی سایت شهرداری قسمت نظرات یکی از پُست‌های خود را باز گذاشته بود خیلی زود چندین پیام که حکایت از نارضایتی شهروندان از اقدامات آنان داشت، درج گردید که با درایت و سرعت العمل مسئول سایت نظرات درج شده از صفحه روزگار دنیای مجازی پاک شد تا فقط این مسئولان و NGO های همسو باشند که با ترتیب دادن مراسم‌های سوری از اقدامات آنان تشکر و قدردانی کنند.
بی‌شک نصب این بنرها و نمایشگاه‌های خیابانی تبلیغی زود هنگام برای دور جدید انتخابات شوراهای اسلامی شهر است که با این اقدامات، مردم بوکان از آنان و عملکردشان هیچ دلِ خوشی ندارند.

مسئولان شورا و شهرداری باید به جای تاکید بر اجرای کارهایی که باید سال‌ها قبل به اتمام می‌رسید با یک برنامه ریزی مدون به تمام انتقادات موجود پایان دهند و با شروع یک نهضت کاری بوکان را از این وضعیت خود ساخته بیرون ببرند و به جای پاسخگویی در قالب چاپ بنر و  ویژه‌ نامه‌ها که باز هم هزینه آن از جیب مردم پرداخت می‌شود با عمل خود جواب در خور برای منتقدانشان که در سایه عملکرد ضعیفشان به نسبت شهرهای همجوار، کم نیستند، بدهند.



بهتر است که مسئولان شهرداری به جای صرف هزینه هنگفت برای چاپ و نصب چند باره این بنرها که علاوه بر زشت نمودن چهره یکی از میادین اصلی شهر، موجبات راهبندان‌ و احیاناً حوادث ناگوار را فراهم می‌کند، دستی به سر و روی شهر بکشند تا موجبات رضایت مردم از عملکرد خویش را فراهم کنند. چون «مُشک آن است که خود ببوید، نه آن که عطار بگوید» و آنان باید بدانند «صد شعار چو نیم کردار نیست.»

بـازتـاب

 »»  این مطلب در «بوکان پرس» باز نشر شده است. برای دیدن آن اینجا کلیک کنید.
نظر شما چیست؟ آیا اقدامات ذکر شده در این بنرها را شما ا به عنوان یک شهروند راضی می‌کند؟




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 147

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2629
:: باردید دیروز : 12625
:: بازدید هفته : 67405
:: بازدید ماه : 118963
:: بازدید سال : 418622
:: بازدید کلی : 4318801