وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
(بدون عنوان)
23 / 11 / 1391 ساعت 3:48 | بازدید : 4403 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

پیرامون سفر قوام السلطنه خاتمی به تبریز آذربایجان

 

 

خلعت شاهانه بر تن خاتمی

بیزیم سولدوزـ اویرنجی - تاریخ چگونه تکرار می شود و چگونه انکارناپذیر بودن حقیقت را اثبات می نماید؟ شاید آن روز که قوام با نقض یک طرفه قرارداد تهران – تبریز , با قتل عام ده ها هزارتن و نابودی زیرساخت های فرهنگی – اقتصادی و سیاسی آذربایجان ؛ این سرزمین را زیر چکمه های ارتش آپارتاید له نمود و نئشه و سرمست از پیروزی خیانت آمیز خود شعار آزادی آذربایجان در 21 آذر 1325 سر داد! , هرگز مراجعت دوباره  به آذربایجان برای آزادی آن! و حل عین مشکل یعنی مسئبه ملی را تصور نمی نمود! ممکن است مطرح شود که مگر خدای ناکرده آذربایجان  دوباره حکومت تشکیل داده که اینگونه خواب قوام و دوستان دور و نزدیکش را پریشان نموده است؟ جواب خیر است, اما آنچه آذربایجان به آن دست یافته استقلال فکری و فرهنگی و تعریف معینی از هویت ملی تورک آذربایجانی است که چیزی به مراتب خطرناکتر از تشکیل حکومت برای قوام و همفکران پان فارسیست او می باشد.اما علم شدن دوباره  قوام (خاتمی) و سفر او به آذربایجان و رویکرد مشارکتی ها به مسئله به اصطلاح قومیت ها ی ( ملت ها ) ایرانی از جمله آذربایجان را درنگاهی گذرا به عملکرد آنان در دوران تسلط 8 ساله و 4 ساله  برریاست جمهوری و مجلس و نتایج آن می توان یافت؛ که تقریبا امروز بر هر عقل سلیمی واضح و هویداست . شاید ساده ترین و خلاصه ترین جمله و تحلیل در این مورد را  به گونه ذیل بتوان عنوان نمود:

1-       تخلیه اترژی مخالف اعتراضی انیاشته شده در توده مردم بر علیه نظام ,

2-        جلوگیری از شکل گیری و سازمان یابی جریان های سیاسی و روشنفکری مخالف جمهوری اسلامی با چشم امید بستن به جریان اصلاح طلبی حکومتی 

و در نتیجه :

3-       تسلط روحیه ناامیدی و یاس بر مردم در مقابل روح اعتراضی و انقلابی

4-       منفعل و بی خاصیت نمودن جریان های سیاسی مخالف در اپوزوسیون و تثبیت نظام سلطه.

 که این مهم خواست و مطلوب همه حکومتی یان فارغ از اصول گرایی یا اصلاح گرایی آنان می باشد, و از این حیث فرقی بین احمدی تژاد ,خاتمی یا  رفسنجانی وجود ندارد. یگانه تفاوت در انتخاب تاکتیک ها می باشد که بسته به شرایط یین المللی – منطقه ای و داخلی و در جهت حفظ و بقای حاکمیت از سوی سیستم مورد گزینش قرار می گیرد. یکی با پنبه سر می برد یکی با شمشیر!

 اما یک نتیجه دیگر نیز داشت و آن ثبوت عملی عدم اصلاح و دموکراتیزاسیون سیستم برای عموم مردم بود  که مروری بر قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز موید موضوع است. بنیادگرائی اسلامی و تفکر سانترالیستی – شوینیستی فارس محور عناصرمهمی هستند که  (  علارقم وجود برخی ماده و تبصره ها از جمله  اصول مربوط یه قانون مدنی و احزاب , اصل 15 و 19 و .... که اتفاقا اصلاح طلبان نیز از آنها به عنوان اصول معطل مانده قانون اساسی یاد می کردند و ای بسا که برای همیشه تعطیل خواهند ماند ) در اصول صدور انقلاب و اسلام به جهان , اصل ولایت مطلقه فقیه , انکار چند ملیتی بودن کشور ایران , رسمیت زبان فارسی , نظارت استصوابی شورای نگهبان و .....  به صورت عریان جلوه می نمایند.امروز سن و سالی از قوام ( خاتمی ) گذشته و بسیار مکارتر و با تجربه تر از 62 سال پیش است. او و همفکرانش به خوبی می دانند که آذربایجان امروز بیش از هرچیز به انبار باروتی می ماند که انفجار آن امپراطوری اسلامی – آریایی او یعنی ایران را ویران خواهد نمود و نیز می دانند که با توجه به وضعیت موجود یین المللی – منطقه ای  و آذربایجان اینبار دستیابی و استعمارآن بعد از هر حادثه ناگواری ای بسا غیرممکن باشد! چرا که آذربایجان با رشد آنچه که از آن به عنوان استقلال فکری ,فرهنگی– سیاسی  و تعریف هویت ملی مستقل یاد شد در حال بازگشت به خویش و طرد تدریجی هویت جعلی پارسی – ایرانی  به صورت غیر فیزیکی  است !  این مهم را هم سیستم حاکم وهم مرشد اصطلاحات ( اصلاحات ) در جریان دو انتخابات مجلس هفتم و ریاست جمهوری نهم و صد الیته قیام 1 خرداد 1385  به خوبی  دریافته اند. لذا با تعمیم پروژه اصلاحاتی مذکور به آذربایجان در صدد ایجاد ترمز در تکوین شعور ملی ملت تورک؛ و پیشرفت و توسعه فکری- سیاسی  حرکت ملی آذربایجان با تجویز مُسَّکِّن به جای درمان ( از جنس تجویزی برای اپوزوسیون فارس در 2 خرداد 1376 ) هستند , سرابی که نتیجه آن با توجه به آنچه در فوق گفته شد از قبل روشن است!  کاربرد پنبه به جای شمشیر! و الیته که ملت آذربایجان و فعالیت سیاسی- ملی آذربایجان آگاه تر بوده و با این حیله گری ها بیگانه نیستند.  آری قوام ( خاتمی ) به تبریز آذربایجان می آید آن هم با صور و ساطی که عبدالعلی زاده استاندار زمان سردار سازندگی و درویش زاده معاون شهردار, یحیی محمدزاده استاندار مرشد اصطلاحات ( اصلاحات ) , سارخانی , اروج علی محمدی فرماندار سابق تبریز , کاظمی فرماندار سابق کلیبر , میلانی ها و طیف ملی – مذهبی در عنفوان انتخابات مجلس هشتم ترتیب داده اند.

گذشت آن زمانی که با عوام فریبی و ژست دموکراتیک آن هم از نوع دینی ! قدری دیگر مردم را کَلّه پا نگه داشت.

بابک بخت آور

آذر 1386



|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 147

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3481
:: باردید دیروز : 2568
:: بازدید هفته : 19587
:: بازدید ماه : 83350
:: بازدید سال : 301631
:: بازدید کلی : 4201810