(بدون عنوان)
وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
(بدون عنوان)
23 / 11 / 1391 ساعت 3:48 | بازدید : 4053 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

ائلیاز یکانلی و علی شادی ازاد شدند

 

حبس تعلیقی ۴ فعال دانشجویی آذربایجان در شبستر

 

اخراج بهنام نورمحمدی از آموزشکده فنی ارومیه

 

احضارعضوسابق شورای اسلامی شهر شوط 

 

بیزیم سولدوز ـائلیاز یکانلی یکی از محبوسان طولانی مدت حرکت ملی آذربایجان، سرانجام از زندان رژیم آپارتاید در اورمیه آزاد شد. روحیه او بسیار قوی است و کوتاه مدتی بعد از آزادی در یکی از مراسمات جشن 21 آذر شرکت کرده و اعلام نموده است که زندانها و شکنجه ها قادر به تغییر اراده ملت آذربایجان نمی باشد.

  براساس اخباری که دریافت کرده ایم علی شادی یکی از فعالین مقاوم حرکت ملی آذربایجان که به اتهام شرکت در سلسله قیامهای بهار سال 85 در آذربایجان از خیابانی در تبریز روبوده و به زندان فرستاده شده بود پس از تحمل 27 روز حبس، از زندان آپارتاید در سراب آزاد شده است. اما گفته می شود که قاضی آپارتاید او را به 3 ماه و یک روز حبس و 50 ضربه شلاق نیز محکوم کرده است که این احکام قطعی نیست.

لازم به ذکر است که وی قبلا به مدت 6 ماه نیز به دلیل فعالیتهای ملی در حبس بسر برده است. آزادی این فعال مقام و سرشناس ملی را حضور ملت آذربایجان و خصوصا خانواده گرامی او تبریک می گوییم.

دادگاه انقلاب شبستر چهار تن از فعالین دانشجویی ترک به نامهای بهنام نور محمدی٬قهرمان سلطانی٬بهزاد خورشیدزاده وپرویز سلطانی(آراز) را به یک سال حبس تعلیقی به مدت پنج سال محکوم کرد.

به گزارش سایت جنبش دانشجویی آذربایجان این دانشجویان در جریان پخش اعلامیه های دعوت مردم برای تجمع روز جهانی زبان مادری در مورخه ۲/۱۲/۸۵ در شبستر دستگیر و پس از دو هفته بازداشت موقت و بازجویی توسط تیمهای اطلاعاتی شبستر و تبریز به قید وثیقه آزاد شدند.

همچنین قهرمان سلطانی زمانی که جهت ارائه لایحه تجدیدنظر در مورخه ۱۵/۹/۸۶ به دادگاه مراجعه می نماید دادستان پرونده را به صورت وی کوبیده و وی را در جمع حضار تحقیر می کند و قاضی دادگاه در پایان به وی می گوید:"بعد از سه روز احضار می شوی و من حکم اولیه خود را تغییر داده و به حبس تعزیری تبدیل می کنم در ضمن به دوستانت بگو نسبت به اعتراض اقدام نکنند"

همچنین بهنام نورمحمدی دانشجوی عمران آموزشکده فنی ارومیه به علت دستگیریهای متعدد در روز جهانی زبان مادری و اعتراضات مردمی بر علیه روزنامه ایران در سالهای ۸۵ و۸۶ و سردبیری نشریه دانشجویی اویانیش توسط کمیته انظباطی آموزشکده فنی ارومیه اخراج گردید

 

اکبر لکستانی منتخب اول شورای اسلامی شهر شوط و رئیس این شورا ، به دادگاه انقلاب خوی فراخوانده شد .وی که از فعالان حقوق بشر و دبیر جبهه متحد ترک زبانان ایران نیز میباشد در این باره به ماکو نیوز گفت : بهار امسال با شکایتی که از من شده بود به مدت یک ماه در بازداشت بودم که با قرار ۴۰میلیون تومانی به طور موقت آزاد شدم.

لکستانی ادامه داد : هم اکنون احضاریه ای به دستم رسیده است که باید در هفده دیماه امسال در دادگاه انقلاب اسلامی خوی حاضر شوم . وی دلیل اصلی احضار خود را سخنرانی در مسجد جامع شوط برای عدم استقبال مردم از رئیس جمهور در شهریور سال  قبل و همچنین ارسال لیست کشته شدگان و زخمی های حوادث شهرهای آذربایجان در دو سال قبل با سربرگ شورای شهر شوط  و امضا و مهر شورای شهر شوطبه سازمان ملل و همچنین مصاحبه با رسانه های خارجی و اعتراض بخاطر رد صلاحیت خود در شورای اسلامی دوره سوم بصورت علنی در صحن مجلس شورای اسلامی دانست .

 

 



|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 152

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :