تفاوت
وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
تفاوت
25 / 12 / 1391 ساعت 21:58 | بازدید : 5575 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

سوداگران آمریکایی می گویند خریداران غلات ایران در حال گفتگو با  آمریکا برای خرید ۱۱۰ هزار (متریک) تن گندم اند.
وارد کنندگان گندم ایران معمولا ترکیبی از بخش خصوصی  و دولت اند، اما بموجب خللی که سال گذشته بواسطه تامین منابع مالی در برخی از امور تجاری صورت گرفت، اینک دولت نقش بیشتری را در این زمینه به دست گرفته است.
گرچه تحریمهای اقتصادی علیه ایران، شامل مواد غذایی نمی شود اما وارد کنندگان ایرانی برای گشایش اعتبار در بانکها و یا  انتقال وجوه از یک بانک به بانکی دیگر، با مشکلاتی روبرو هستند.


یک بازرگان آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفت گرچه هنوز تاییدی در این زمینه که امر خرید و فروش گندم میان ایران - آمریکا صورت گرفته وجود ندارد، اما قدر مسلم اینست که مذاکره در این مورد که حمل گندم به ایران در ماه آوریل صورت گیرد انجام شده است.
ایران اتمی؟ ژست داخلی
آرش سیگارچی - شبکه فارسی صدای آمریکا:
در حالیکه برخی کشورها در مورد دستیابی جمهوری اسلامی ایران به بمب اتمی هشدار می دهند، مدیر اطلاعات ملی آمریکا می گوید ایران هنوز امکانات لازم برای تولید بمب اتمی را ندارد.
این نظر، با بروز مشکلاتی در نیروگاه هسته ای بوشهر و تمایل جمهوری اسلامی به ادامه مذاکرات با قدرت های جهان در گروه موسوم به  "پنج به علاوه یک" همزمان شده است.
جیمز کلـِـپر، مدیر اطلاعات ملی آمریکا در گزارشی سالانه به کنگره این کشو گفت با اینکه دریکسال اخیر، ایران در زمینه هسته ای پیشرفت داشته اما هنوز نمی تواند اورانیوم غنی شده برای ساختن بمب اتمی را تولید کند.
خبرگزاری فرانسه به نقل از آقای کلپر می گوید مواد هسته ای ایران زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی است و اگر ایران به سمت تولید بمب برود، "جامعه جهانی متوجه می شود".
در هفته های اخیر مقام های جمهوری اسلامی ایران از پیشرفت های هسته ای خود سخن گفته اند. مدیر اطلاعات ملی آمریکا می گوید آنچه مسولان در ایران ادعا می کنند بیشتر برای امنیت و ژست داخلی است اما حکومت ایران برای تصمیم گیری درباره تولید سلاح هسته ای حتما "هزینه و فایده" را در نظر می گیرد.
دو هفته پیش، جمهوری اسلامی ایران و شش کشور مذاکره کننده به توافقاتی برای ادامه مذاکرات پیرامون فعالیت هسته ای جمهوری اسلامی رسیدند.
جامعه جهانی، ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای متهم می کند. در مقابل، جمهوری اسلامی ایران می گوید فعالیت اش صلح آمیز است، اما هنوز اجازه بازرسی کامل سایت های هسته ای را به بازرسان بین المللی نداده است.
فشار تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران موجب شده است تا مذاکرات آلماتی به نقطه ی توافق اولیه دو طرف تبدیل شود.
در هفته های اخیر، جمهوری اسلامی بیش از گذشته سعی کرده است فعالیت هسته ای خود را صلح آمیز نشان دهد. از جمله نماینده ایران در سازمان ملل متحد بر فتوای آیت الله خامنه ای درباره ممنوعیت تولید و استفاده از سلاح هسته ای تاکید کرد. پس از آن محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری ایران اعلام کرد ایران در سازمان ملل ثابت خواهد کرد که به دنبال بمب اتمی نیست.
اظهارنظر مدیر اطلاعات ملی آمریکا درباره ناتوانی جمهوری اسلامی در تولید بمب اتمی، در عین حال با بروز مشکلاتی در نیروگاه اتمی بوشهر همزمان شده است. هرچند که فریدون عباسی رییس سازمان انرژی اتمی ایران می گوید مشکل این نیروگاه طبیعی ست و تا چند روز آینده رفع می شود.
'افزایش صادرات نفت ایران علیرغم تحریمها'
گزارش آژانس بین المللی انرژی نشان می‌دهد که صادرات نفت ایران در ماه فوریه، صد و پنجاه هزار بشکه در روز نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافته است. رستم قاسمی وزیر نفت ایران نیز امروز تاکید کرد که تحریمهای آمریکا تاثیری بر صادرات نفت این کشور نداشته است.

آژانس بین المللی انرژی که اعضای آن را ۲۸ کشور عضو سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی به علاوه ۶ کشور دیگر تشکیل می دهند در گزارش ماهانه خود صادرات نفت ایران را در فوریه ۱.۲۸ میلیون (یک میلیون و دویست و هشتاد هزار) بشکه در روز تخمین زده در حالیکه ماه قبل از آن (ژانویه)، صادرات نفت ایران روزانه ۱.۱۳ میلیون (یک میلیون و یکصد و سی هزار) بشکه بوده است، که این به معنای ۱۳ درصد افزایش است.
آمریکا از ۱۸ بهمن با تشدید تحریمهای نفتی ایران، کشورهای خریدار را موظف کرده پول نفت را به جای واریز به حساب بانکهای ایرانی به بانکهای کشورهای خود بسپارند. ایران نمی تواند این پول را برداشت کند و فقط می تواند معادل آن کالا دریافت کند.
در گزارش آژانس بین المللی انرژی آمده است: "تنها چیزی که روشن است این است که بن بست فعلی بین ایران و غرب [درمذاکرات هسته ای] نمی تواند دوام داشته باشد".
در همین حال امروز(پنجشنبه ۲۴ اسفند) طرح توسعه و بهبود کیفیت فرآورده‌های نفتی پالایشگاه امام خمینی شازند با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران به بهره‌برداری رسید. گفته می شود این پالایشگاه تولید بنزین ایران را هشت میلیون لیتر افزایش می دهد و رسانه های ایران این پالایشگاه را "بزرگترین طرح بنزین‌سازی جهان" خوانده اند.
در مراسم افتتاح این پالایشگاه رستم قاسمی وزیر نفت ایران گفت افزایش تولیدات نفتی ایران نشان دهنده بی اثر بودن تحریمهای آمریکاست.
با وجود افزایش صادرات نفت در ماه فوریه، صدور نفت ایران در دو سال گذشته کاهش قابل توجهی داشته و از ۲.۵ میلیون (دو میلیون و پانصد هزار) بشکه در روز در سال ۲۰۱۱ به ۱.۲۸ میلیون بشکه تنزل پیدا کرده است.
سال گذشته تحریمها باعث شد صادرات نفت ایران به نصف (حدود روزانه ۱ میلیون بشکه) کاهش پیدا کند. کاهش درامد نفت باعث کاهش عواید ارزی ایران شده که به گفته کارشناسان، یکی از نتایج آن تنزل قابل توجه ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی و افزایش نرخ تورم به بالای ٢٥ درصد بوده است.
البته برخی کارشناسان معتقدند که افزایش بهای نفت باعث شده است تا از تاثیر تحریمهای نفتی تا حدودی کاسته شود.
معافیت شش ماهه ۱۱ کشور از تحریمهای آمریکا
برای سومین بار متوالی، آمریکا امروز معافیت ۱۱ کشور (۱۰ کشور اروپایی و ژاپن) را از تحریم خرید نفت ایران شش ماه دیگر تمدید کرد.
جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت ژاپن به این دلیل مشمول این معافیت شده که خرید نفت از ایران را ۴۰ درصد کاهش داده است.
به گفته وزیر خارجه آمریکا، ده کشور اروپایی هم به دلیل اینکه در چارچوب تحریم اتحادیه اروپا علیه برنامه اتمی ایران، از اول جولای ۲۰۱۲ خرید نفت را از ایران قطع کرده اند مشمول این معافیت شده اند.
آقای کری گفته است که "در نتیجه می توانم به کنگره گزارش کنم که این معافیت ۱۸۰ روزه که قابل تمدید است شامل حال نهادهای اقتصادی می شود که مقرشان در این کشورهاست."
با این حال جان کری تاکید کرد که "تا زمانی که ایران به نگرانی هایی که درباره برنامه اتمی اش وجود دارد رسیدگی کامل نکند، آمریکا و جامعه بین المللی به ادامه فشارها بر رژیم این کشور متعهد است."
وی گفت: "پیام جامعه جهانی به ایران روشن است: یا با اقدامات واقعی نگرانیهای جامعه بین المللی را برطرف کنید یا اینکه با فشار و انزوای روزافزون مواجه شوید."
"تحریم نفت نمی تواند دوام داشته باشد"
در روزهای اخیر گزارشهایی منتشر شده که عربستان سعودی، عراق و کویت با در حال مذاکره با هند هستند تا با فروش نفت بیشتر این کشور را آماده کنند خرید نفت ایران را متوقف کند. شرکتهای هندی که مایلند از نوسانات بازار در امان بمانند در حال بررسی موضوع هستند و منتظرند تا ببینند آیا دولت دستوری برای قطع خرید نفت ایران صادر می کند یا نه.
این در حالیست که دیروز گزارشی در واشنگتن منتشر شد که افزایش فشار نفتی بر ایران را در درازمدت مقدور نمی داند.
گزارش موسسه "تامین آینده انرژی آمریکا" می گوید در دهه گذشته ناتوانی کشورهای تولید کننده نفت در تامین نفت بیشتر باعث شد تا بازار نفت نتواند از نفت ایران صرف‌نظر کند.
اما رکود جهانی اقتصاد باعث کاهش تقاضا در بازار نفت شد و تولیدکنندگان غیر اوپک تولید نفت را افزایش دادند در نتیجه شرایط برای تحریم نفت ایران مهیا شد.
این گزارش در عین حال تاکید می کند که "اما این فرصت دائمی نیست." اینکه بازار نفت بتواند از نفت ایران صرف نظر کند "بدون آنکه تغییر قابل ملاحظه ای در قیمت نفت ایجاد شود" تا نیمه سال ۲۰۱۴ بیشتر دوام نخواهد داشت.
بر اساس این گزارش از سپتامبر سال ۲۰۱۳ تقاضای چین برای نفت افزایش خواهد یافت بنابراین اکنون بهترین زمان برای اعمال فشار به ایران است.

ملاحظه

مکررآمریکایی اعتراف کرده اند که ایرانی ها بدنبال بمب اتم نیستندولی عجیب آنست که هر ازچندی سوژه اتمی شدن ایران را به رسانه ها کشیده وبه بهانه آن تحریم و فشارهایی را به ایران وارد می سازند.

البته بنظر میرسد آنقدرکه اسرائیلی ها نسبت به دست آوردهای هسته ای ایران نگران باشند آمریکایی ها نباشند چرا که با روی آوری ایران به انرژی هسته ای بهانه و بازارجدیدی برای آمریکایی در منطقه خلیج فارس ایجاد خواهد که فروشنده کالاآمریکاخواهدبود به عبارتی ایران هسته ای شیوخ  خلیج فارس را متمایل میکند که بسمت انرژی هسته ای روی گردان شوند(حتی برای ژست سیاسی) طبعا تنها کسی که ازاین خواسته سود خواهد برد آمریکایی ها خواهند بوددرآن هنگام تنها تفاوتی که میان ایران و کشورهای عربی وجود خواهد داشت این مطلب میباشد که از نگهبان تا تکنسین های مراکزهسته ای در ایران بومی و ایرانی خواهندبود ولی در کشورهای عربی حتی نگهبانان چشم آبی و غربی .

شیوخ عرب یاد گرفته اند که دست به زیرفرش برده و تنها پول بپردازندو اصلا برایشان مهم نیست که مردم خودشان به علومی آگاهی یابند آنان میگویند ما پول میدهیم چشم آبی ها برای ماکالاتولید کنند.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 154

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :