وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
زورگویی نوین
25 / 12 / 1391 ساعت 21:58 | بازدید : 4783 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
زورگویی نوین
سیاست چماق و هویج

علیرغم اینکه سیاست چماق و هویج آمریکا در بسیاری از کشورهای خاورمیانه جواب داده ولی این سیاست در خصوص ایران همچنان بلاجواب مانده است .
چماق و هویج (به انگلیسی: Carrot and stick)‏ در اصطلاح به سیاست ارائه تشویق برای رفتار خوب و ارائه تنبیه برای رفتار بد است. یا به عبارتی به معنی سیاست تهدید و تحبیب به کار می‌رود.
 اصل این استعاره از هویج آویزان بر سر چوب به عنوان انگیزه حیوان برای انجام کار بود.
در مصر امریکایی ها از یکسو با مرسی گفتگوهایی  را انجام داده و بعضا از او حمایت میکنند که این روش همان تشویق و یا سیاست هویج است و ازسوی دیگر توسط عوامل خود جناح های سیاسی مخالف اورا در مقابل او قرارمیدهند و تظاهرات و اعتراضاتی را بوجود میآورد که این روش را همان سیاست چماق گویند.
در خصوص ایران ابزارهایی مانند تحریم و تهدیدنظامی را میتوان سیاست چماق نامگذاری کردوازسوی دیگر تمایل به گفتگوبا ایران و حل و فصل دیپلماسی بهانه هسته ای را میتوان سیاست تشویق یا هویج نامید.


البته آنچه در مورد ایران بچشم میخورد حتی سیاست هویج ویا تشویق صادقانه نیست ومانورهای تشویقی صرفا تبلیغاتی است آمریکا درحالی دست دوستی دراز میکند که در همان حال چماق را بالای سرایران نگه داشته بعنوان مثال : در همان زمانی که صحبت از گفتگومی کرد سنای او درحال بررسی تحریم های بیشتر بود.
آنچه میتوان از این روش استنباط نمود چیزی نیست جزء اینکه آمریکا درصددپنهان کاری زورگویی خود برایران است و با دراز کردن دست دوستی اینطور وانمود میکند که امریکا قصد صلح ودوستی دارد .
مردم ایران از خود می پرسند؛ اگر امریکا قصد دوستی و حل و فصل اختلافات دارد چرا در این برهه از زمان نیروی تازه نفس به افغانستان اعزام  ووزارت خارجه او ایران را تهدیدبه انزوا بیشتر میکند.
بهانه غرب بسرکردگی شیطان بزرگ آنست که ایران با آژانس همکاری مطلوب ندارد و می گوید ایران درحال وقت کشی برای رسیدن به بمب اتم است .چیزی که هرگز ایران در پی آن نیست چرا که شیعه هرگز نمی تواند فتوی استفاده از بمب اتم را از علمای خود دریافت کند مقام رهبر ی ایران نیز براین امر صحه گذارده و بطور علنی هرگونه استفاده از بمب اتم را غیرمجاز دانسته است .



|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 147

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 709
:: باردید دیروز : 232
:: بازدید هفته : 18324
:: بازدید ماه : 146441
:: بازدید سال : 446100
:: بازدید کلی : 4346279