شواهدی از ذره ی جدید که میتواند مدل استاندار فیزیک را درهم بشکند.
وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
شواهدی از ذره ی جدید که میتواند مدل استاندار فیزیک را درهم بشکند.
10 / 1 / 1395 ساعت 13:34 | بازدید : 3040 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
نتایج تحقیقات جدید انجام شده توسط برخورد دهنده ی بزرگ ذرات هیدرون شواهدی از حضور ذره ی جدیدی نشان میدهد که میتواند مدل استاندارد فیزیک را در هم بشکند. 
در حالی که آزمایش های بیشتری لازم است تا تایید کند که فوتون های اضافی مشاهده شده در تحقیقات واقعا شواهدی از حضور ذره ی جدید است یا نه این واقعیت که هیچ کس تا به اکنون نتوانسته خلاف مشاهدات فیزیکدانان را ثابت کند میتواند نشان از نزدیک شدن به کشف چیزی عجیب باشد. 
جان الیز از کالج کینگز لندن : " اگر همه احتمالات واقعیت باشند همانند زلزله ای ۱۰ رشتری در مقیاس فیزیک ذرات است." 
الیز مدعی است که نشانه های بسیاری را دیده که باعث خوشبینی او شده : " یک کشف بسیار شگفت انگیز خواهد بود اگر نشانه ها واقعی باشند دقیقا به این خاطر که کشفی غیر منتظره است و به این خاطر که قله ی فرم های جدیدی از ماده خواهد بود. "
در دسامبر گذشته دو تشخیص گر اصلی LHC یعنی   Atlas و CMS هر دو اکوهای کوچک یکسانی را در اطلاعات خود مشاهده کردند که با درک فعلی ما از قوانین فیزیک قابل توضیح نبود. 
زمانی که فوتون ها در داخل این تشخیص گرهای سنگین به یکدیگر برخورد کردند ، واکنش تولید فوتون های پر انرژی تری بود که تئوری های فیزیکی آن را پیش بینی نمیکرد. 
به طور دقیق هردو تشخیص گرهای CMS و Atlas فعالیتی مشخص را در سطح انرژی مخصوص مشاهده کردند که متناظر با 750 گیگا الکترون ولت بود.
این سیگنال غیر قابل توضیخ پنهان شده در حلقه ی برخورد زنجیره ی پروتون- پروتون میتواند نشانه ای از ذره ی جدید باشد که به هیگز بوزون شباهت دارد ، تنها ۱۲ بار سنگینتر است با جرمی حدود 1,500 Gev.
بعضی از فیزیکدانان بر این باورند که ذره ی جدید پسر عموی سنگین تر هیگز بوزون است اما عده ی دیگر فکر میکنند که خود هیگز بوزون از ذرات کوچکتر دیگر تشکیل یافته است.
شاید هم اینها نشانه هایی از حضور گراویتون باشد -نیرویی فرضی که ذره ی گرانش را شامل است که در صورت درست بودن بسیار شگفت انگیز خواهد بود چرا که  تاکنون گرانش با نیروها ذرات دیگر به صورت ناممکنی نمیتواند تطبیق داده شود.
نتایج شگفت انگیزی حاصل شده و از ماه دسامبر تاکنون بیش از 200 مقاله در این مورد منتشر شده اما نشانه هایی بیشتر از اکوهای مشابه در دو تشخیص گر لازم است تا تشخیص دهیم که آیا این علائم واقعا شواهدی از حضور ذره ی جدید است یا تنها یک خطای آماری. 
ما اکنون منتظر نتایج بازی هستیم . آزمایشگاه LHC در طی هفته ی آینده از خواب زمستانی خود برخواهد خواست و تا پایان ماه آوریل فعال خواهد بود بدین معنی که برخوردهای پروتون-پروتون ببشتر و اطلاعات بیشتر از CMS و Atlas برای اثبات و یا رد نتایج خواهد بود. 
مترجم: آیدا صفری 
منبع : sciencealert.com
آرش بوالحسنی-هوش فرازمینی

کانال تلگرام ما :
telegram.me/persiancosmology


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 152

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :