وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
پرسش و پاسخ 42
10 / 1 / 1395 ساعت 13:52 | بازدید : 3488 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

پرسش و پاسخ 42

      تعداد ديگری از پرسش و پاسخ های قابل توجه پست های مختلف وبلاگ و يا ارسالي با ايميل،  پرسشها خلاصه شده،  درود و سپاس،  خوب و بد،  و اين قبيل را حذف كردم،  و تا آنجا كه شده اشتباه های املايی و انشايي آنها را اصلاح نموده ام.  بخشی از پرسشها توسط بانو پرنیان حامد در اینجا پاسخ داده شده.  مطابق معمول این پست به مرور در چند روز آینده،  تا آخرین ظرفیت پر می شود.  یاد آوری نمایم،  گاهی از پاسخها ممکن است تا یکی دو هفته طول بکشد،  همچنین درصورتی که نظر و پرسش شخصی از قلم افتاد لطفاً تکرار نماید.

   توجه:  نظرات و پرسشها از جانب خوانندگان وبلاگ است،  و نظر وبلاگ نمی باشد،  پاسخ ها دانش وبلاگ است.

نظر بدهید و پرسش کنید،  و برای رفتن به آینده ای نوین،

در بحث های تاریخی شرکت نمایید.

   نظر و پرسش 590:  ببخشید استاد امکانات اینترنتی من بسیار محدود هستش سرعت نتم بی نهایت افت کرده بنده رو ببخشید اگه مشکلاتی در ارتباطم با حضرت عالی هست شرمندم.  خیلی مایلم نظر شخصی و قلبی حضرت عالی رو درمورد ماهیت ادیان و مذاهب بدونم!  سالهاست که دارم در مورد نحوه ی پیدایش ادیان تحقیق می کنم و دنبال جواب منطقی و صحیح میگردم به دور از خرافات و اون چیزایی که تا به حال به صورت مورثی به من و شما منتقل و یا بهتر بگم خورانده شده.  چراهای زیادی هست که ذهن منو به خودش مشغول کرده که بابتش سفرهای زیادی به شهرهای مختلف کشور داشتم مثل قم مشهد و ملاقات با آیت الا های صاحب نظر و مراجع بزرگی که جواب درستی نتونستن بم بدن تا جایی که یکی از این بزرگان خیلی دوستانه و بالبخندی پر معنا بهم گفت: تا اینجا اومدی، واسه آرامش خودت بهتره برگردی همون کاری رو انجام بده که قلبت میگه از هیچ مرجع و عالمی هم لازم نیست پیروی کنی... و در آخر این شعرو برام خوند رهی جز مسجد و میخانه میجویم ، که می بینم/گروهی خودپرست اینجا و جمعی بت پرست آنجا!

پاسخ انوش راوید:  هر دوره از تاریخ تمدن در هر ساختار تاریخی اجتماع،  مردم به نوعی اندیشه داشتند،  که با بررسی آنها،  می توان رشد و تکامل تاریخ تمدن را دانست.  در ابتدای تمدن یعنی هزاره های اول تا سوم خورشیدی ایرانی،  مردم طبیعت گرا بودند،  و به عبادت و شکر گزاری به طبیعت مانند خورشید و ماه و آب و خاک و... می پرداختند.  با افزایش جمعیت و نیاز به انبار کردن غذا،  طبقات اجتماعی هم پدید آمد،  این طبقات اجتماعی در شکل شاه و روحانیون و سربازان و کشاورزان و کارگران،  ظاهر شدند.  طبقات اجتماعی برای ادامه بود و باش خودشان ترفند هایی بکار می بردند،  شاه ها با ایجاد تضاد با شاه بغل دستی،  روحانیون با ایجاد مراسم دینی،  سربازان با ایجاد جنگ،  کارگران و کشاورزان با به سادگی زدن خودشان،  ادامه زندگی می دادند.

      طبقات اجتماعی در هر دوره از ساختارهای تاریخی اجتماع متفاوت بود،  و دیدگاه مردم نیز تفاوت می کرد.  در ادامه تاریخ تمدن بمنظور اداره امور در شرایط ایجاد شده رشد و تکامل،  اقلیت بالا دست جامعه،  بمنظور اداره امور،  دین های مختلف در جغرافیای تحت نفوذ خودشان ایجاد کردند،  و به نابود کردن مخالفان یا در واقع افرادی،  که رشد و تکامل را در روش های دیگری می جستند پرداختند.  تا اینکه در ادامه رشد و تکامل چند دین پیروز و موفق بیرون آمدند،  و چندین مذهب گوناگون پاشنه هر دین شدند.  در هر صورت امروز با وجود اینترنت و رشد و تکامل فکری بصورت مضاعف،  عده ای به این فکر افتاده اند،  که در زیر بصورت پاسخ مطرح می کنم:

   پرسش از عموم:  آیا رشد و تکامل تاریخ تمدن،  در 5 هزار سال گذشته،  درست بوده یا می توانسته راه دیگری هم داشته باشد؟،  تذکرــ  بمنظور پاسخ ذات بشر را هم در نظر بگیرید.

   عکس آب انبار های تاریخی در یک روستای ایران مرکزی  حدود 1350 خورشیدی،  ساختمان هایی که دیگر ساخته نمی شوند،  و اندک باقی مانده آنها در حال ویرانی است،  ایکاش جوانان باذوق ایرانی در هر شهر و دیار،  اینگونه آثار را منبع درآمد اکو توریسم کنند،  جهت اطلاع از ایجاد درآمد اکو توریسم به اینجا مراجعه نمایید،  عکس شماره 1254.

   پرسش 591:  با سلام در نوشته های شما خواندم که (مان) به معنی خاندان است. آیا توجه کردین که چرا به کشور ژرمنی ، آلمان میگوییم؟! آل= خاندان،  مان=؟،  آلمان= خاندان مان،  احتمالا یکی از خاندانان کرد باشد؟

   پاسخ انوش راوید:  آلمان از دیدگاه روم باستان،  از طوایف واندال تشکیل شده،  و اینها را مان دال یا آل مان (خاندان مان دال) می نامیدند،  وان = وان = محل جمع شدن آب،  مانند وان حمام،  وان در ترکیه + دال =  کوچک یا باریک.  واندالها از وان کوچک بودند،  که به اروپا رفتند،  و در مسیر حرکت پنج قرنه خودشان تغییراتی کردند.  وقتی به شمال ایتالیا یا جنوب آلمان رسیدند،  برابر با زمان قدرت روم بود،  که با آنها درگیر شدند،  این درگیریها بخش هایی از آنها را بشمال آلمان کشاند،  که خود بخود باعث ترکیب مضاعف آنها با دیگر طوایف شد،  که یکی دو هزاره قبل از آنها،  از ایران به آنجا رفته بودند.

      علت اینکه دو واژه با تقریباً یک معنی در یک اسم آمده است،  دلیل بر تغییر و به م در گویش آن زمان روم می باشد.  جهت اطلاع بیشتر در جستجوها بنویسید:  بربرها،  واندالها،  وندالها،  گوتها،  تاریخ آلمان،  تاریخ روم.  در ضمن مطالعه مطالب جستجو شده،  دروغ های تاریخ را در نظر داشته باشید،  که غربیها سعی کرده اند،  همه تاریخ را یکسویه و به گونه ای بنویسند،  تا نام ملت های قاره کهن را از تاریخ اروپا حذف کنند،  یا وحشی و بی تمدن قلمداد نمایند.

      ژرمن نیز همان کرمن یا کرمان است،  کرمن نیز کورمن است،  من همان یمن، یومن، یونان، در محل استان های جنوب کشور عراق بود،  پس از گرم شدن هوا بعد آغاز پایان آخرین دوران یخبندان در هزاره سوم و چهارم خورشیدی ایرانی،  بخش هایی از سریز مردم،  از جنوب و سواحل خلیج فارس به شمال رفتند،  و کوهستان های شمالی را کوه من یا کور من یا کرمان نامیدند،  یعنی من کوهستان.  مردم ایران،  اولین مردم زمان تمدن در هزاره اول خورشیدی ایرانی،  از سه بخش عمده تشکیل می شدند،  من گلها  (در انتهای خلیج فارس)،  شن گلها (در میانه خلیج فارس)، ان گلها (در ابتدا و دهانه خلیج فارس)،  جهت اطلاع بیشتر به داستان های تاریخی ایران بروید.

      لازم به یاد آوریست،  از آنجا که دروغ در تاریخ زیاد نوشته اند،  تخریب روم باستان را بدست وندالها می گویند و نوشته اند،  درصورتیکه این دروغ است.  بلکه وجود وندالها و گوتها تمدن جدید را به اروپا برده،  و آن آغاز اومانیسم ضد شاه خدایی بود.  دروغ گویان با سوء استفاده از این دروغ تاریخی،  بیماری تخریب اجتماعی را وندالیسم نام نهاده اند،  امیدوارم جوانان باهوش ایران نسبت به این دروغها عکس العمل نشان دهند،  و نسبت به افشای دروغ های تاریخی هر چه بیشتر اقدام کنند.

   عکس تاریخی از سیاه چادر یا گوت،  در جاده هراز حدود 1310 خورشیدی،   گوت = چادر سیاه،  یا عشایر چادر سیاه ایرانی،  عکس شماره 1225.

 آنا تومروس ملکه روس

     در چند پست از ما پرسیده اند،  آیا تومروس آنا (یا آنا تومروس)  ملکه ترکهاست؟  بدین منظور سری به اینترنت زدم،  تا ببینم علت این پرسش تکراری در یک زمان چیست؟  دیدم در تعدادی وبلاگ،  یک متن را از روی یکدیگر کپی کرده اند،  و ناخواسته عده ای جوان ایرانی دارند تاریخ خودشان را زیر سئوال و درهمی می برند.  در این متن کپی پیس شده،  هیچ منبعی ذکر نشده،  و فقط بقصد خاص مطرح شده است.  این متن بی سند و مدرک،  در ادامه فرمان ضد کوروش استعمار و امپریالیسم است،  که از همه طرف بی عدد انیرانی شنیده می شود،  منجمله،  تعدادی کمونیست معلوم حال،  تعدادی بنیادگرای مختلف،  تعدادی تجزیه طلب بی برنامه،  و شاید تعدادی اندک دیگر.

   ریشه یابی آناتومروس ــ  هر شخص نامی دارد و هر نام معنی،  و هر معنی ریشه یابی دارد،  درصورتیکه معنی و ریشه یابی نام خود را نمی دانید،  درباره آن تحقیق نمایید یا در نظر ها بنویسید،  تا ما نیز توضیحی دهیم.   آنا =  (آ = حرف اول الفبا،  یا اولین + ن = نا = نان = برکت)،  آنا = اولین برکت یا ملکه و زن.

   توم =  نوعی خاک یا زمین،  بر وزن انواع خاک و زمین مانند:  تون، تور، توس، توت، توپ.

   روس =  اوس = بالا، رئیس،  همان سرزمین روس،  یعنی سرزمین بالا.

   آناتومروس =  بانوی سرزمین بالا.  یا ملکه سرزمین روس.

      در بعضی از وب ها،  آناتومروس را آناتومریش نوشته اند،  روس = بالا = رئیس = اوس = ریش= با آوا های مختلف در گویش های مختلف،  ولی همه به یک معنی است.  روس ها یعنی مردم سرزمین بالا در تاریخ با هخامنشیان تا ساسانیان درگیر بودند،  بخش هایی از آنها با گرمتر شدن هوا در هزاره های سوم و چهارم خورشیدی ایرانی،  به شمال رانده شده یا رفتند،  و نام سرزمین بالا یا روس هم با خودشان بردند.

      جهت اطلاع بیشتر به معنی نام شهرها و روستا های ایران مراجعه شود.  در معنی نام آناتومروس صحبتی از ترک و فارس و... نیست،  فقط با ترکیب حروف الفبای تمدن جی است.

   ـــــ  متن بدون سند و مدرک که تعدادی وبلاگ،  از روی یکدیگر کپی پیس کرده اند،  در زیر:

تومروس آنا،  ملکه آذربایجان و کشته شدن کوروش به دست وی

   از جمله ملتهائی که از کوروش به بدی یاد میکنند،  سُکاها می باشند،  که یکی از اقوام ترکان قدیم بوده و در تحت حاکمیت کوروش قرار نگرفته اند.  ملکه سُکاها بنام تومروس، در نامه ای که به منظور پیشگیری از جنگ،  به کوروش فرستاده است می گوید:  ای ملک به تو نصیحت می کنم،  که دست از این کار برداری،  زیرا معلوم نیست که به نتیجه مطلوب دست یابی،  به فرمانروائی بر قوم خود خرسند باش،  و بگذار بر سرزمین خود سلطنت کنم.  افسوس که به سخنم گوش فرا نخواهی داد،  زیرا آنچه که کمتر به آن می اندیشی صلح و صفاست…  ای خونخوار سیری ناپذیر،  که پسرم را به نیروی افسون بارباده گرفتار کرده ای و او را با نیرنگ به اسارت خویش درآورده ای،  بر خود مبال،  زیرا که این آئین مردان نیست و در میدان نبرد انجام نشده.  با این حال هم من بدی ترا نمی خواهم.  پندم را بپذیر و او را رها کن و خود را تسلیم نمای  بی آن که زیان ببینی و از آذربایجان بزرگ  دور شو.  اگر چنین نکنی به ایزد خورشید سوگند،  که هر اندازه تشنة خون باشی،  از خون سیرت خواهم کرد.

   تومروس پس از این دو پیام،  تمامی جنگ آوران خویش را گرد آورد،  جنگ خونینی در گرفت و کوروش شکست خورد،  و با بخش بزرگی از سپاهیانش در دشت نبرد به خاک افتاد.  آنگاه تومروس سر کوروش را برید،  آنرا در خمره پرخونی فرو برد و گفت:  آن چه می خواهی بنوش تا سیر شوی...

   کوروش پس از فتح بابل،  بر آن شد ماساژت (آذربایجان)  را نیز مغلوب کند،  ماساژت ها از شمال شرق تا غرب ایران و در کرانه رود آراکس (آراز) در همسایگی قوم ایسه دونر زندگی می کردند. ماساژت ها (آذربایجانی ها) بسیار ماجراجو بودند.  حمله به ماساژت ها (آذربایجان) زمانی صورت گرفت که پادشاه ماساژتها (آذربایجانیها) فوت کرده بود و همسر او که زنی به نام مومیریس (تومروس) بود بر آنها حکومت می کرد.  کوروش فرستاده ای را نزد ملکه فرستاد و از او خواستگاری کرد.  تومروس می دانست که کوروش از او خواستگاری نکرده است،  بلکه می خواهد سرزمین آذربایجان را تصاحب کند،  به کوروش پاسخ منفی داد.  وقتی درخواست کوروش توسط تومروس پذیرفته نشد، علیه ماساژت ها لشکر کشی کرد.  تومروس برای کوروش پیغام فرستاد،  که به سرزمین خود باز گردد،  و فکر خام حمله به سرزمین آنها را از سر خود بیرون کند.  ولی کوروش پس از مذاکره با قوم خود،  به این نتیجه رسید که برای جنگ در سرزمین ماساژت ها یعنی سرزمین تومروس،  با آنان روبرو شود.  در جنگی که صورت گرفت پسر تومروس را اسیر کردند،  تومرس از کوروش درخواست کرد،  که به صورت مسالمت آمیز پسرش را آزاد کند،  ولی او پسرش کشت.  لذا تومروس پس از آن،  نیرو های جنگجوی آذربایجانی را گرد آورد،  و به مقابله با کوروش فرستاد.  دراین کشتار،  ابتدا طرفین از دور،  با تیر و کمان با یکدیگر به نبرد پرداختند،  تا کاملا به یکدیگر نزدیک شوند.  وقتی که طرفین زمان درازی با یکدیگر جنگیدند،  بیشتر نیرو های کوروش فرار اختیار کردند،  در پایان این جنگ ماساژت ها (آذربایجانی ها) پیروز شدند.  بخش عظیمی از سپاه کوروش نابود شد،  و در حین این جنگ کوروش نیز پس از 29 سال سلطنت کشته شد.  تومروس مَشکی را پر از خون انسانها کرد،  و از میان اجساد کشته شدگان پارسی،  جسد کوروش را توسط سگی که بر سر جنازه اش پرسه کنان پارس می کرد،  یافت و دستور داد تشتی را پر از خون کرده  و سر کوروش را در این تشت بیاندازند،  و با لحنی سرزنش و تحقیرآمیز چنین گفت:  تو پسرم را از من گرفتی،  من هنوز زنده ام و بر تو پیروز شدم.  حالا تو را از خونخواری سیرمی کنم. مرگ کوروش را در سال 529 پیش از میلاد می دانند.

ـــــــــــــــ پایان متن ـــــــــــــــــــ

      در نام آناتومروس براحتی مشخص است،  که ملکه روس ها است،  زیرا هنوز آنا در اسامی روسی است،  و خود روس نیز در این نام،  بوضوح نشان دهند جایگاه سرزمینی آن ملکه است.  در آن زمان ترک و پارس و کرد و...،  در معنی امروزی وجود نداشتند.  این عزیزان بخشی از تاریخ روس را بجای تاریخ خود نوشته اند،  و کوروش که 50 درصد مدی یا مادی یا همان اجداد ترک و کرد امروزی است را غریبه،  و یک روس را خودی دانسته اند.  از این عده هم وطن خواهش می کنم،  دقت نمایند و براحتی در دام ترفند امپریالیسم نیفتاند.

   ریشه یابی ماساگت ــ  ما = مد = ماد + سا = آسمان + گت یا ژت = بزرگ،  ماساگت در کل به معنی آسمان بزرگ ماد است،  در وجه و معنی کلمه ماد هیچ قوم و طایفه خاص وجود ندارد.  ماد یا مد به معنی گسترش دهنده است،  و به روحانیون گفته می شد،  مانند پارس یا پرسر،  که روحانیون بودند نه قوم و ملت،  و در میان روحانیون می توانسته از هر طایفه وجود داشته باشند.  توجه نمایید گت با گوت تفاوت دارد،  گوت یعنی اقوام عشایر چادر سیاه ایرانی،  جهت اطلاع به تاریخ ایل های ایران بروید.

عکس غل و زنجیر حمل برده در دوره استعمار،  عکس شماره 1214.

 كليك كنيد:  تمدن کهن آتلانتیس

كليك كنيد:  تاریخ کوچ نشینی در ایران

كليك كنيد:  تاریخ مهاجرت در ایران و جهان

سبز= جنگل های شمال ایران، سفید= آسمان شفاف مرکز ایران، قرمز= سرخی فجر خلیج فارس

    توجه:  اگر وبلاگ به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  وبلاگ انوش راوید،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبلاگ و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبلاگم بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.

    جنبش برداشت دروغها از تاریخ ایران:  حمله اسکندر مقدونی به ایران بزرگترین دروغ تاریخ،  حمله چنگیز مغول به ایران سومین دروغ بزرگ تاریخ،  و مقالات مهم مانند،  سنت گریزی و دانایی قرن 21،  و دروغ های تاریخ و حمله های عرب، مغول، تاتار،  و گفتمان تاریخ،  و جدید ترین بررسی های تاریخی در وبلاگ:

http://ravid.ir    و   http://arq.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 149

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1574
:: باردید دیروز : 17168
:: بازدید هفته : 18742
:: بازدید ماه : 146859
:: بازدید سال : 446518
:: بازدید کلی : 4346697