پرسش و پاسخ 39
وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
پرسش و پاسخ 39
10 / 1 / 1395 ساعت 13:52 | بازدید : 4249 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

پرسش و پاسخ 39

      تعداد ديگری از پرسش و پاسخ های قابل توجه پست های مختلف وبلاگ و يا ارسالي با ايميل،  پرسشها خلاصه شده،  درود و سپاس،  خوب و بد،  و اين قبيل را حذف كردم،  و تا آنجا كه شده اشتباه های املايی و انشايي آنها را اصلاح نموده ام.  بخشی از پرسشها توسط بانو پرنیان حامد در اینجا پاسخ داده شده.  مطابق معمول این پست به مرور در چند روز آینده،  تا آخرین ظرفیت پر می شود.  یاد آوری نمایم،  گاهی از پاسخها ممکن است تا یکی دو هفته طول بکشد،  همچنین درصورتی که نظر و پرسش شخصی از قلم افتاد لطفاً تکرار نماید.

   توجه:  نظرات و پرسشها از جانب خوانندگان وبلاگ است،  و نظر وبلاگ نمی باشد،  پاسخ ها دانش وبلاگ است.

نظر بدهید و پرسش کنید،  و برای رفتن به آینده ای نوین،

در بحث های تاریخی شرکت نمایید.

   پرسش 574:  شما به گونه ای فراگیر بنا به قانونی که هرگز یک سامانه قبیله ای ساده و کم توان از دیدگاه فلسفه تاریخ و منطقی نمیتواند بر یک سامانه شاهخدایی نیرومند (چون ایران و روم و چین و…) برتری یابد،  یورش عربها به ایران را دروغ شمرده اید،   از سوی دیگر نتوانسته به درستی بگوید که اگر این قانون درست باشد (که درست است،  چه بر سر امپراتوری ایران ساسانی آمده؟؟  و چرا این قانون دستکم درباره ایران شکسته شده است؟  اما با اینهمه نتوانسته اید به روشنی آنچه را که پیامدهای آن تا امروزه نیز پابرجا است بازگو کنید،  چرا؟

   پاسخ انوش راوید:  بارها در پاسخ به شبهات دروغ حمله اعراب به ایران و مطالب مختلف وبلاگ توضیح داده ام.  ولی اول شما باید تکلیف خودتان را با تخصص در قرن 21 روشن نمایید،  آیا می خواهید یک حرفه ای،  در یکی از گرایشات علم جغرافیا ـ تاریخ باشید یا نه.  اگر می خواهید یک متخصص باشید،  ابتدا باید داده ها و دانش های سیستم آموزشی سبک قرن گذشته ایران را دور بریزید،  مشروح در قرن سنت گریزی.  یکی از آنها پاک کردن ذهن از دروغ های تاریخ،  و شکال دادن و نوشتن تاریخ و تاریخ اجتماعی جدید در ذهن است،  در این مورد وبلاگ انوش راوید کمک بزرگی است.

      با پرسش تان تلویحاً می گویید،  اعراب به ایران حمله کردند،  و ایران و شاه های ساسانی را زیرورو کردند.  پس در ابتدا با اعراب مشکل دارید،  و آن مشکل در انتشار خواسته های استعمار و امپریالیسم در سیستم آموزشی گذشته است.  درباره اعراب و زبان عربی،  به مطالب وبلاگ منجمله به تاریخ زبان عربی مراجعه نمایید.

      همیشه در وبلاگ سفارش کرده و گفته ام،  تاریخ دم دست ماست،  باید حرفه ای بود تا بتوان آنرا دید،  همان که بر سر رژیم گذشته ایران،  پادشاهی پهلوی آمد،  بر سر شاهنشاهی ساسانیان هم آمد.  خیلی ساده است،  برابر با قوانین رشد و تکامل،  در یک گذر تاریخی ایجاد شده،  دین سلسله مرتبی ایران،  با شاه های شاه خدایی بجا مانده از هخامنشی،  جای خودش را به دوره جدید از تاریخ داد.  در این دوره مردم سر جایشان بودند،  با شوق سرسام آور گروهی یا کم و بیش،  به سیستم جدید در تاریخ تمدن از ساختارهای تاریخی اجتماع پیوستند.  سیستم اداری دوره گذشته با بسیاری از همان چهره های سابق،  در خدمت جدید در آمدند،  و خلفای جدید جای شاه های قدیم شکل گرفتند.

      درباره این دوره از تاریخ،  دروغ و دونگ زیاد گفته و نوشته شده است،  دینها منجمله از صهیونیسم گرفته تا استعمار و غیره،  بسیار گفته اند،  که هیچکدام سند و تحلیل ندارند،  فقط داستان است،  برای اغفال سادگان و ایجاد تفرقه بین مردم قاره کهن.  هزاران هزار کتاب نوشته شده،  اما همه آنها فاقد حداقل یک سند تاریخی و باستان شناسی است،   حتی فاقد تحلیل های تاریخی هستند.  اگر جایی می دانید و دیده اید بگویید،  ما برای هزار سال و دوهزار سال،  برای هفت هزار سال پیش از این،  هزاران سند بر در و دیوار و سنگ داریم،  اما برای دروغ حمله اعراب به ایران هیچ سند موجود نیست.  ولی برای گذر مهم تاریخی،  یعنی از آخرین مرحله تلاش شاه خدایی،  به سازمان قبیله ای دینی،  براحتی سند تحقیق و تحلیل بفراوانی وجود دارد.

      مردم ریختند کاخ ها را غارت و ویران کردند،  طی یکی دو قرن آزادی زیادی در ایران بوجود آمد،  در این آزادی طبقات اجتماعی وجود نداشت،  بنابر این کاخ ها هم ساخته نشدند،  که تاریخ پادشاهان شکل بگیرد.  سازمان قبیله ای دینی جدید بسرعت گسترش یافت،  و خوانین جدید قدرت گرفتند و تمدن جدید آغاز شد،  ادامه آنرا در پست های وبلاگ بخوانید و پیگری نمایید.

      مشکل دیگر عزیزان،  و تقریباً همه اهل تاریخ،  که بینش و تحلیل تاریخی ندارند یا کم دارند،  این است که فکر می کنند ایران و ایرانی،  حتماً باید در زیر یک پادشاه یا پادشاهی باشد،  و نمی توانند تصور کنند،  در بیشتر دوران تاریخی،  ایران و قاره کهن بصورت سازمان قبیله ای بود،  نه پادشاهی.  نقشه های بزرگ و وسیع بدون سند تاریخی،  برای دوره های تاریخی ایران درست کرده اند،  منجمله برای ساسانیان،  در این نقشه ها ملت ایران را برده اند،  زیر نفوذ و قدرت شاه های ساسانی.  درصورتیکه بیشتر سرزمین ایران کنونی چین بود،  در چین یا سین،  فغفور یا بغبور چین حکومت دینی داشت،  و سرزمینش در شرایط دیگری اداره می شد،  و با شاهنشاهی ساسانیان،  که در غرب و جنوب ایران بود،  روابط خوبی نداشتند.  جهت اطلاع به جغرافیای تاریخی ایران مراجعه نمایید.

   عکس کاخ های ویران شده در بهار عربی،  هیچ نیروی خارجی اینها را ویران و غارت نکرده است،  همانگونه که گفتم،  تاریخ و تحلیل تاریخ جلوی دید ماست،  فقط باید آنرا دید،  عکس شماره 6291. 

   پرسش 575:  در جایی درباره معنی نام سهراب و رستم و شاه نوشته بودید، ممکن است بیشتر توضیح دهید؟

   پاسخ انوش راوید:  بمنظور بهتر متوجه شدن،  به الفبای تمدن جی و ی در ضمن به معنی نام شهرها و روستاهای ایران بروید.

      سا = صا = آسمان.  آسمان = آ = اول حروف الفبا + سا + ن = پوشش دهند و برکت دهند یا همان نون یا نان.  ای سا = عیسی = ای = از + سا = آسمان.  ای در زبان دری کشور افغانستان زیاد استفاده می شود،  و به معنی همه و آنها هم می هد،  که در اینصورت عیسی می شود آسمان همه،  یا برکت دهنده همه.

      در بعضی از آوا های قدیمی س = ش،  سا = شا.  شاه = شا + هـ  = دارنده یا کشنده،  درست مانند:  دارند + هـ = دارنده یا کشنده = کشند + هـ = کشنده.  شاه = دارنده صفت آسمانی.

   س + ح = سح یا سه = س = سر = نور و درخشنگی و سرخ + ه = دارنده،  سه یا سح = دارنده نور و درخشندگی.  مانند:  سهیل و سهراب.

   رستم: (رس = خاک یا گل + تم = بن یا آهنگ،  درست همان انگل در اینجا است).

   سهراب: (سه Suh = نور و درخشنگی + آب = پدید آورنده و تعمیم دهند،  درست همان شنگل در اینجا است). 

   نظر 576:  گرامی در ارتباط با کلمه اتاق همانطور که شما نیز در متن خود آوردید تلفظ آن به صورت اوتاک نیز می باشد.  حال آنکه اوت یا (اُت) در زبان ترکی به معنی آتش می باشد و آت به معنی اسب. با توجه به اهمیت حفظ آتش در گذشته به تصور من اجاق و اتاق می بایست یک کاربرد داشته و معنی این دو کلمه نیز در ابتدا یکی بوده است. توجه داشته باشید در زمان بوجود آمدن این کلمات مردم کوچ نشین بوده اند و نیازی نبوده که در اتاق زندگی کنند. از همین روی طبق نوشته شما به چهار دیواری و یا فضایی که در آن زندگی می کردند منزل می گفتند و نه اتاق.

   پاسخ انوش راوید:  در هزاره اول خورشیدی ایرانی،  تمدن بزرگ شهر نشینی در ایران وجود داشت،  به پست تمدن جیرفت مراجعه نمایید.  من خودم از زبان پیرمردان روستایی در استان تاریخی کرمان و فارس شنیدم،  که به آب انبار می گفتند اوتاک.  در همان چند کلمه در اینجا توضیح دادم،  که بعد از آمدن اسلام و آزاد سازی طبقاتی در دو سده اول اسلامی،  هجوم بخشی از عشایر به شهر ها آغاز شد،  و آنها مدتی در آب انبار های متروکه زندگی کردند،  تا از گزند سرمای شهر های سرد در امان باشند،  و به این ترتیب واژه منزل در شهرها جای خود را به اتاق داد.  در ادامه پاسخ به نظر شما،  آوای ترکی در هزاره های چهارم آ،م،  از زمان حکومت مدها در ایران آغاز به رواج پیدا کردن نمود،  تمام لغات آن زبان تلفظ دیگری از واژه های قدیمی زبان تمدن ایرانی است.  این بحثها خیلی خوب است،  زیرا من می دانم بخش اصلی تاریخ تمدن ایران،  در زبان های محلی نهفته است،  که البته آخرین لحظات تاریخی عمر خودشان را می گذرانند.

   پرسش 577:  درباره اجاق (او = آب + ژاک = انرژی) نوشته اید، و گفته اید:  ژا همان جا و جان است،  و ژاک بمعنی انرژی کوچک،  و اجاق همان اوژاک به معنی جایگاه انرژی است،  لطفاً کمی بیشتر توضیح دهید؟

   پاسخ انوش راوید:  این پرسش از مقاله معنی نام شهرها و روستا های ایران  شده است،  ژا در ادبیات ایران و فرنگ بسیار است،  که توسط ایرانیان رومی به آنجا رفته است،  مانند ژاکت،  ژا + کت = کتف،  ژاندارم = جان نگهدار،  ژاندارم حتماً از واژه هایی نظامی است،  که با اسکندر ایرانی به اروپا رفته است.  جهت اطلاع بیشتر از ژا و جان به مهر و میترا در تاریخ دین و آئین در ایران مراجعه نمایید،  بخش نخست آن مقاله را در زیر پست می کنم.

      ژاندارم،  به انگلیسی  Gendarmeدقیقاً به ما می گوید،  که این واژه ایرانی است،  ژا یا جا می تواند یکی از حروف الفبای تمدن جیرفت باشد.  از اینکه اوژاک یا اجاق کی به ایران میانه رفت،  و تبدیل به عباتگاه شد،  و از آن آتشکده و آتن بیرون آمد،  باید تحقیق و تحلیل شود.

   پرسش از عموم:  1 ــ  آیا بعد از 2500 خورشیدی ایرانی،  که تمدن جیرفت رو به افول نهاد،  یا در زمانی دیگر،  اوژاک یا اوجاق به دیدگاه عبادی آتشگاه و آتن تبدیل شد؟

   2 ــ  آیا ابتدای تمدن ایران،  در اوایل خورشیدی ایرانی،  دید و اندیشه مردم این تمدن،  با خرافات آغشته بود؟

    پرسش 583:  در جایی خواندم قبیله قریش همان قبیله کوروش است درسته؟

   پاسخ انوش راوید:  این مطلب را من هم شنیده ام،  که شخصی کتابی منتشر کرده و گفته قریش همان معنی کوروش را می دهد و یکی است،  او همچنین چند مطلب دیگر را نیز در آن کتاب نوشته است،  منجمله گفته خانه کعبه،  همان کعبه زرتشت است.  در اینترنت هم تعدادی وب از جوانان ملی و مردمی نیز چنین نوشته اند،  منجمله جوانانی از قوم کورش استان هرمزگان.

   ابتدا از کعبه بگویم،  مکه یا مکنه نام روسری چهار گوشی مشکی است،  که بانوان عشایر و ایلات ایران مانند سنگسری و بختیاری بمنظور دوری از سرما بسر می بندند،  این روسری بعداً بنام مقنه یا مقنعه معروف شده است.  این همان مکه ای است،  که بروی خانه کعبه می اندازند،  و آنچه که از کعبه می دانیم،  در ابتدا محل بت های مختلف و محلی عبادی بوده است،  پس می تواند به نوعی مانند کعبه زرتشت بوده باشد.

   عکس مراسم حمل محمل به مکه معظمه،  محمل به کجاوه حمل می گفتند،  و این مراسم از قبل اسلام هم وجود داشته است،  جهت اطلاع بیشتر مراجعه شود به اینجا،  عکس شماره 2741.

       بمنظور یافتن ریشه یابی نام قریش در چند سایت پرسش کردم،  بویژه از شهر قم،  که به اینگونه موضوعات دینی و مکتبی رسیدگی می کنند،  آنها یا جواب ندادند یا گفتند برو در وبها بگرد پیدا کن،  بدون دادن یک لینک،  و در اینترنت هم هیچ مطلبی بمنظور پاسخ نیافتم.

   ــ قریش = قرریش = قر = قور = گر = گور = غر =غور = محل گرد آمدن + ریش = ری = رع = رای = خدای خورشید.

   ــ  قر یا گر مانند گردان = گر محل تجمع + دان = همان دان در هنر های رزمی = برنده و جنگجو،  که از آن دندان یا دهن دان بیرون آمده است.

      اگر در عکس های باقیمانده از میترا در اروپا و طاق بستان ایران و بودا در هند و یا چین،  دقت کنید،  سه خدا یا الهه وجود دارند،  یکی در مرکز میترا (یا بودا یا هر الهه دیگر،  بنا به اثر تاریخی دین)،  در سمت های راست و چپ آنها خدا یا الهه های ماه و خورشید،  این سه خدا یا الهه در کلاه منتسب به سنگ نگاره کوروش بزرگ در پاسارگاد،  بصورت سه استوانه گوی مانند دیده می شود،  این سه الهه در دین های مختلف تا امروز باقی هستند.

      قریش نیز محل گرد آمدن پرستندگان الهه خورشید بوده است،  این موضوع بخوبی در اثر باستانی مکعب الحمرا واقع در استان حائل کشور عربستان مشخص است.

   ــ  کوروش = کوراوس = کوروس = کور = کوه + اوش یا اوس = استاد، رهبر،  مانند،  داریوش = داراوس =  دار = دار و درخت + اوس = رهبر و استاد.

      از نظر ریشه یابی کوروش کاملاً متفاوت با قریش است.  بنظر من درست آوای قوم کورش در جنوب ایران،  گوریش یا گریش هم وزن قریش است،  و در سابقه تاریخی و باستانی آنها،  خورشید پرستی جای ویژه دارد.  در ضمن چه بسا گریش یا گریس های یونانی هم از این ریشه یابی باشند.

   عکس مکعب الحمرا در استان حائل کشور عربستان،  آثار مدی یا مادی در آن بخوبی پیداست،  عکس شماره 4638.

   پرسش 584:  لطفاً مغ را ریشه یابی و تعریف کنید؟

   پاسخ انوش راوید:  تا اواسط قرن گذشته در جنوب ایران،  به انبار دار خرما و آذوقه و کدخدا و باسواد ده، با آوا های محلی می گفتند مغ، مخ،  این را خودم در 8 تا 11 سالگی زیاد شنیدم،  به زندگی نامه من در اینجا مراجعه شود. همچنین بمنظور تحقیق بیشتر به چند سایت سرزدم،  که از زبان ها و آوا های جنوبی نوشته بودند،  دیدم درست است.  سپس این مغ،  به آدم های باسواد، دعا نویس،  و پرسر و روحانی گفته شد،  و با گسترش و پخش شدن جمعیت در جغرافیای وسیع،  آوا های مختلف پیدا کرد،  مانند بای، بیع، بغ، با، بی، و غیره.

   عکس پخت نان با ساج در یک روستای عشایری،  کاری که بیش از هفت هزار سال ادامه داشته،  ولی دارد از بین می رود،  عکس شماره 7650.

 كليك كنيد:  ماجرا های خواندنی تاریخی

كليك كنيد:  تاریخ زبان و نویسایی در ایران

كليك كنيد:  پاسخ به شبهات دروغ حمله مغول به ایران

    توجه:  اگر وبلاگ به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  وبلاگ انوش راوید،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبلاگ و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبلاگم بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.

    جنبش برداشت دروغها از تاریخ ایران:  حمله اسکندر مقدونی به ایران بزرگترین دروغ تاریخ،  حمله چنگیز مغول به ایران سومین دروغ بزرگ تاریخ،  و مقالات مهم مانند،  سنت گریزی و دانایی قرن 21،  و دروغ های تاریخ و حمله های عرب، مغول، تاتار،  و گفتمان تاریخ،  و جدید ترین بررسی های تاریخی در وبلاگ:

http://ravid.ir    و   http://arq.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 147

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4788
:: باردید دیروز : 232
:: بازدید هفته : 22403
:: بازدید ماه : 150520
:: بازدید سال : 450179
:: بازدید کلی : 4350358