وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
پرسش و پاسخ ویژه 103
10 / 1 / 1395 ساعت 14:2 | بازدید : 2984 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

پرسش و پاسخ ویژه 103

تعداد ديگري از پرسش و پاسخ هاي قابل توجه

      بمنظور گسترش محیط دمکرات و آزادی اندیشه و قلم اینترنتی،  این پرسش و پاسخ ها توسط بانو پرنیان حامد پاسخ داده می شود،  جهت پرسش و پاسخ های انوش راوید در اینجا بروید.

   توجه:  عزیزان،  بمنظور تحقیقات بیشتر،  گاه ممکن است پاسخها مدت زیاد تری زمان ببرد،  لطفاً حوصله نمایید،  مطمئنا بمنظور پیش برد اهداف ایرانی،  هیچ نظر و پرسش بی پاسخ نمی ماند.  در ضمن اگر پرسش تأیید شد،  و پاسخ آن نبود،  در اولین پست بعدی پاسخ داده می شود،  اگر پرسشی از قلم افتاد،  لطفاً یاد آوری نمایید.

   توجه 2:  نظرات و پرسشها از جانب خوانندگان وبلاگ است،  و نظر وبلاگ نمی باشد،  پاسخ ها دانش وبلاگ است.

   تصویر پژوهشگر بانو پرنیان حامد هنگام سخنرانی در دانشگاه اصفهان،  مشروح در اینجا،  عکس شماره 7979.

    پرسش 2081:  با عرض سلام و ادب خدمت شما سرور گرامی،  تعدادی در کل تاریخ ایران را دروغین و کوروش را زاییده ذهن انگلیسی ها و ... معرفی کنند،  از شما بزرگوار خواهشمندم این سوالات که در زیر آمده است را با اطلاعاتی که دارید با منابع مشخص پاسخ بدهید تا شبهات برطرف گردد.  چند سؤال مهم درباره كوروش:  چرا تاریخ کشور منو باید از یونان ترجمه کنن؟

   پاسخ پرنیان حامد:  با سلام این دقیقا پرسشی است که مطرح کردیم و در این راه در سال 1390 کتاب "اسکندر تاریخ ایران الکساندر ایرانی نیست" چاپ شد و در طول چهار سال گذشته گزارش ها و مقالاتی تهیه شد که اسانید کشور ایران را وا دارد، که به تاریخ کشور خودمان ارج نهد  آنچه در توان داشتم کردم و خواهم کرد یاری کنید. 

   ادامه پرسش:  قبل از انقلاب یا حتی قبل تر، چرا منبعی راجع به کوروش نیست؟؟؟

   پاسخ پرنیان حامد:  کوروش منشوری دارد در بابل، نام و سلسله او نیز در تاریخ ایران (آثار ابوریحان بیرونی) مکتوب است. منظور از منبعی نیست چیست؟

   ادامه پرسش:  چرا باید کوروش رو انگلیس ها بسازن و به ما بدن؟؟؟

   پاسخ پرنیان حامد:  کوروش را کسی نساخته،  کوروش را دارند بدین ترتیب انگلیس ها از ما می گیرند مراقب باشید. کوروش وجود خارجی داشته ساخته کسی نیست.

   ادامه پرسش:  چرا روز جهانی کوروش در هیچ یک از تقویم های سازمان ملل ثبت نشده و مردم جهان روز جهانی کوروش را نمیشناسن.

   پاسخ پرنیان حامد:  هوخشتره ثبت شده است؟ آشوربانی پال ثبت است؟ اردشیر بابکان ثبت شده؟ یا مثلا در سازمان ملل روز جهانی الکساندر داریم؟ چرا باید ثبت باشد؟ روز جهانی کوروش یعنی چی؟ چه مفهومی دارد؟ و از آن مهم تر آیا نوروز را به اسم ایران ثبت کردید،  که مهمتر بود که حالا به دنبال روز صلح جهانی با عنوان کوروش باشیم؟ اگر هم مفهومی دارد و ثبت نیست از بی عرضگی من و شماست کوروش و نوروز که هیچ خلیج فارس هم به زودی بحرالعرب می شود.

   ادامه پرسش:  زرتشتیان طبق آداب و اعتقاداتشان مردگان خود را می سوزانده اند اگر کوروش زرتشتی است، طبیعتا جسدش را سوزانده اند پس آرامگاه کوروش از کجا پیدا شده؟

   پاسخ پرنیان حامد:  سوزاندن در آیین زردشتی جرم است از آنجا که آب، خاک، و آتش مقدس بوده است، مرده خود را روی سنگ می گذاشتند تا بپوسد،  این مقدسات را آلوده نکند مقبره های هخامنشی در نقش رستم و کوروش،  همه دخمه های سنگی است که مرده را روی آن گذاشته بودند.

   ادامه پرسش:  اگر کوروش یکتاپرست بود چرا کوروش در منشور حقوق بشر که همه منسوب به او میدونن بار ها و بارها "مردوک" بت بزرگ بابل رو ستایش کرده و میگوید با یاری او بابل را فتح کرده؟

   پاسخ پرنیان حامد:  احترامی که برای همه دین و آیین های آن زمان قائل شده است از یهود تا مردوک روی اون منشور اسم شمش و چند خدای دیگر هم هست هر گروهی یکجوری پرستش می کردند به همه احترام گذاشته و منشور چون فتح نامه بابل است به اعتقادات آن مردم هم احترام گذاشته برای ما و در این روزگار فهم احترام به اعتقادات دیگران خیلی سخت است با این وحشی بازی که ما پیش گرفتیم فهم چنین بزرگواری هایی غیر ممکن است.

   ادامه پرسش:  چرا در تاریخ و ادبیات ایران نامی از کوروش نیست، سعدی حافظ و دیگر شعرا نامی از کوروش کبیر نبردن؟ مگر شخصیتی قابل ستایش و بزرگی نبوده است؟!

   پاسخ پرنیان حامد:  از هوخشتره که نینوا را فتح کرد و اولین بنیانگذار حکومت و قضاوت در ایران است نامی آوردند؟ سعدی و حافظ از اشکانیان نامی آوردند؟  تاریخ ایران به صورت نماد است باید نمادها را رمزگشایی کنید تا ببنید به خوبی نام همه آنها را آوردند.

   ادامه پرسش:  چرا حتی فردوسی که کتابش داستان شاهان است نامی از کوروش نبرده است؟ فردوسی که از شاهان و حکومتهایی قبلتر از هخامنشیان و بعدتر از آنها.

   پاسخ پرنیان حامد:  تکرار می کنم شاهنامه فردوسی حدود شش هزار سال تاریخ را در شصت هزار بیت در بر دارد نمی توانسته اسم تک تک شاهان را بنویسد سلسله ها را با یک نام مشخص کرده است این کار در ایران روا بوده است همانگونه که همه شاهان اشکانی اشک هستند.  جمشید، ضخاک، رستم و .... اینها با سالهای طولانی چون هشتصد سال و هزار سال و .... نماد سلسله های  ایران است کوروش و خاندانش  به خوبی  و درستی در میان آنان است باور کنید.

   ادامه پرسش:  منابعی که برای این سوالات ذکر شده است داریوش و ایرانیان، ترجمه پرویز رجبی، تهران، ۱۳۸۷، صفحات ۳۴۷ و ۳۴۸ و ۳۵۱که بنده اصلا به این کتاب دسترسی ندارم و اصلا نمیدانم اصل این سوالات مطرح شده آیا صحیح است یا خیر ممنون خواهم شد اگر پاسخ بنده را بدهید و در نهایت نتیجه را در سایت خودتان هم قرار بدهید.

   پاسخ پرنیان حامد:  سوالات مطرح شده از سوی آنان همه غلط و بی سند است افرادی که ندانند در آیین زردشتی سوزاندن حرام است و تنها برای سرکوب افتخارات کشوری بی سند چنین سوالاتی را مطرح می کنند لایق پاسخ نیستند سوالات را تنها به احترام شما پاسخ گفتم پاینده باشید.

   پرسش فرزین 2082:  سلام، می خواستم بدانم این عبارت از چه منبعی اقتباس شده. البته می دانم که از بندهش است اما منظورم این است که کدام چاپ:

 خجندرود: به میان سمرقند و خرنمانه برود او را رود جخشر خوانند. (بندهش)، سمرقند و خرنمانه اسامی از شهرهای بین النهرین بوده اند.

در اصل می خواهم بدانم که خرنمانه چگونه به جای فرغانه آمده است ...

   پاسخ پرنیان حامد:  با سلام و سپاس فراوان از شما اشتباه چاپ در کتاب صفحه 266 در چاپ بعدی تصحیح خواهد شد لغت فرغانه است (چنین لغتی خرنمانه در هیچ بندهشی وجود ندارد) باز هم با سپاس از توجه شما  پاینده باشید.

 

   پرسش بهزاد 2083:  دکتر راوید اگه شما با خانم پرنیان حامد و آقای شفیعزاده رابطه دارین میشه بخواین که به ای میل های من جواب بدن. آخه از خانم حامد خواستم که کتابهایی درباره دین میترایی یا مهری معرفی کنن و سوال های دیگه که جواب ندادن تا حالا و قبلا هم از آقای شفیع زاده چنتا سوال پرسیدم که ایشون هم جواب ندادن. یعنی انقدر سرشون شلوغه؟ بازم درود به شما که جواب میدین و اینکه کاش شما استادان تحقیقاتتون رو به صورت پی دی اف روی سایت میزاشتین سپاس.

   پاسخ پرنیان حامد:  با سلام

یغ مهر .... احمد حامی ....چاپ داورپناه

آیین میترا ...مارتین ورمازرن ... ترجمه بزرگ نادرزاد ....نشرچشمه

دین مهری.....فرانتس کومن ....ترجمه احمد اجودانی ......نشر ثالث

آیین مهر ( میترایسم )   هاشم رضی .....انتشارات بهجت

گسترش آیین ایرانی در اروپا .....پروفسور المارشوتهایم .....ترجمه نادرقلی درخشانی...نشر ثالث

پژوهش نو در میتراپرستی ....دیوید اولانسی ....ترجمه مریم امینی .... نشر چشمه

ادامه پرسش:  من ویدیو های استادان شمارو دیدم خیلی خیلی جالب بود میخواستم بدونم این استادان کتاب هم دارن؟ جزوه؟ نوشته؟pdf?  واقعا اینهارو من میخوام اگه یاری کنید سپاسگزارتونم پیروز باشید.

   پاسخ پرنیان حامد:  تاریخ حضور مسلمانان و ایرانیان در قاره امریکا پیش از کریستف کلمب ... دکتر حمید شفیع زاده ... ناشر: مولف

جغرافیای کهن و سرزمین های گمشده ....فرشاد فرشید راد ....انتشارات سمرقند

اسکندرتاریخ ایران الکساندر یونانی نیست ... پرنیان حامد ....نشر آویژه

   ادامه پرسش:  استاد راوید از شما میخوام ایمیل همه استادانی که توی همایش ایرانشناسی اصفهان سخرانی کردنو برای من بفرستین. سپاس. پیروز باشید.

   پاسخ انوش راوید:  درود و سپاس از توجه شما عزیز، من دکتر نیستم یه مهندس ساده هستم، امیدوارم این اساتید پاسخ دهند و PDF منتشر کنند.  کتاب های بیشتر درباره دین میترایی و مهری را باید از یک کتاب شناس بپرسید،  مانند کتاب فروشی بلخآقای مهندس پیشوا بپرسید،  تهران تلفن 88951312 .  ایمیل اساتید اصفهان را نمی دانم در جستجوهای وبسایت ارگ  ایمیل و نام مورد نظر را بنویسید،  اگر بود که بود،  اگر نبود به وبسایت دانشگاه اصفهان مراجعه نمایید، و از آنها بخواهید.

جالب:  عزیزانی درباره نیایشگاه های آیین مهر امروزی پرسجو کردند،  تنها جایی که من می شناسم و آئین مراسم مهر با ترکیبی از آئین های باستانی در آن انجام می شود،  معبد مهربابا در هندوستان است،  عکسها در اینجا.

   نظر سیروس 2084:  با درود،  سندی از کتاب دیوید ریکس دریافت کردم که بد نیست شما از آن باخبر شوید اما چون گذرتان دیگر به هم میهن نمی افتد،  اینجا پستش میکنم:

"بگفته پروفسور دیوید ریکس یونان امروزی از 338 پیش از میلاد استقلال نداشته"

   پاسخ پرنیان حامد:  درود بر شما، با سپاس از سند شما برای اطلاع خوانندگان  بر وبلاگ باز خواهد شد.

   توجه:  چند پرسش و نظر،  و پاسخ آنها،  که در رابطه با موضوع این وبلاگ نبودند،  در اینجا توسط من و بانو پرنیان حامد پاسخ داده شده است.

 

 

   ارگ  http://arq.ir

 

کلیک کنید:  تماس و نظر و پرسش



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 147

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3068
:: باردید دیروز : 12625
:: بازدید هفته : 67844
:: بازدید ماه : 119402
:: بازدید سال : 419061
:: بازدید کلی : 4319240