اجازه میفرمایید گاهی شما را خواب ببینم؟!
وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
اجازه میفرمایید گاهی شما را خواب ببینم؟!
30 / 1 / 1396 ساعت 3:52 | بازدید : 3173 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

 اجازه میفرمایید گاهی شما را خواب ببینم؟ / محمد صالح اعلا

تابستان همیشه برای من، خانواده‌ام و برادر و خواهرهایم، همه ی قوم ‌و خویشمان آمد داشته است. من خودم از #سه‌ سالگی، از همان روز اول تابستان با مادرم سر کار می‌رفتم. مادرم کارش نظافت خانه است. مادرم مهربان است. کارش خوب است و ارزان می‌گیرد. به همین خاطر، مثل دکترها به مشتریانش وقت می‌دهد. او از اول نمی‌گذاشت من با پدرم سر کار بروم. میگفت: «جان ندارد. همه‌اش سه سال دارد.» پدرم بیچاره می‌زد توی سر مادرم و داد می‌کشید و می‌گفت: «پس نانش را چه کنم؟» مادرم دست می‌کشید به خواب قالی و می‌گفت: «سر صبح حرص نخور. با خودم می‌برمش سر کار.» همین‌که با مادرم می‌رسیدم درِ خانۀ مردم، همان دم در می‌گفت: «بیا همین‌جا توی کوچه بنشین. به هیچ‌کس هم نگو پسر منی. ساک را بگیر و مشغول شو.» من قند توی دلم آب می‌شد. تندتند روزنامه‌ها و قوطی سریش را درمی‌آوردم و تا ظهر این هوا پاکت درست می‌کردم. اذان را که می‌گفتند، مادرم خودش به‌ هوای اینکه آشغال‌هایشان را بگذارد دم در، می‌آمد این‌ور و آن‌ وَر را می‌پایید. اگر کسی نبود، از توی پیراهنش یواشکی یک لقمه نان در می‌آورد می‌انداخت روی روزنامه‌ها. بعد آشغال‌ ها را می‌گذاشت در همان نزدیکی تا بعداً من بتوانم پلاستیک هایش را جدا کنم. وقتی هم که دوباره برمی‌گشت، به من چشم ‌غرّه می‌رفت؛ یعنی «نانت را بخور که جان داشته باشی»! یک نگاهی هم به پاکت ‌های تا شده و آمادۀ فروش می‌انداخت. من هم می‌خندیدم. با آنکه گرسنه بودم، ولی ناهارم را یواش ‌یواش می‌خوردم؛ چون آن نان بوی مادرم را می‌داد. به‌نظرم هیچ ‌چیز خوش ‌مزه‌تر از نان سنگک و خورشتِ بویِ مادر نیست.»

.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 147

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 718
:: باردید دیروز : 232
:: بازدید هفته : 18333
:: بازدید ماه : 146450
:: بازدید سال : 446109
:: بازدید کلی : 4346288