معرفی صومای برادوست
وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
معرفی صومای برادوست
5 / 3 / 1397 ساعت 1:44 | بازدید : 2806 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

بنام حق

برادوست منطقه ایست خوش آب و هوا که که در مرز استان آذربایجانغربی در قسمت غربی و هم مرز کشور ترکیه است .حدودا ۲۰ روستا در این منطقه ساکن می باشند. که روستای گنگچین هم با داشتن حدود ۱۵۰۰ خانوار از روستاهای پرجمعیت این منطقه می باشد.همچنین روستاهای جنوب غربی این منطقه شامل کورانه- نوجوان-گوران- سرو و بهیک هم اکنون بعنوان شهرک سرو شناخته می شوند.

برادوست منطقه ای تاریخیست برای مردم کورد.متاسفانه این منطقه باتمام مردم ساکن هیچگاه بنحواحسن از امکانات کار و تفریحی و همچنین گردش برخوردار نبوده.ومنطقه ای فقیر میباشد. اکثر مرم ان یا به شهرها کوچ کرده اند و یا در آنجا باروزی کم مشغول به گذران زندگی می باشند.در غرب این منطقه کشور همسایه ترکیه است که بنا به همزبانی مردم همسایه در ۲ طرف (کورد) تجارت کالای قاچاق رواج گسترده ای دارد و چه بسیار خون ها که در این راهها نریخته اند.اماسوال اینجاست که چرا باید مردم از ترس فقر ونداری دست به چنین راه پرخطر و غیر قانونی بزنند.امید است با درایت مسئولان دولتی منطقه این مشکل حل شود.

نکته ای که قابل تعریف است امکانات مدرسه ای این منطقه می باشد که می تواند ایده آل باشد. از جمله آنها دبیرستان دخترانه ایست که ۲ سال پیش در گنگچین افتتاح شد و یا پیش دانشگاهی در ۴ راه چره که این امکانات تحصیلی برای ادامه تحصیل دانش آموزان خیلی مفید بوده است. و یا درمانگاه ۴ راه چره که شبانه روزی مشغول فعالیت می باشد. امکانات ورزشی تقریبا مناسبی هم در گنگچین مثل زمین فوتبال با رختکن و طور حفاظتی دایر شده است که اینهم جای تقدیر دارد.البته تا اونجا که خودم در جریانم این ورزشگاه به همت جوانان وپشتکار خودشان تاسیس شدهاست. روستای سرو هم بنا به موقعیتش روز به روز اما كند در حال ترقیست.

به امید روزیکه منطقه ما برادوست و همچنین تمامی مناطق کشورمان  باحل مشکلات معیشتی مردم زمینه برای زندگی بهتر ساکنین فراهم شود.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 152

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :