وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
نیروگاهای بزرگ دنیا
11 / 6 / 1399 ساعت 4:21 | بازدید : 509 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

در حال حاضر نیروگاه برق آبی سد سه‌دره با توان ۲۲٫۵۰۰ مگاوات است که نیروی خود را از ۳۲ توربین فرانسیس ۷۰۰ مگاواتی و دو توربین ۵۰ مگاواتی تولید می‌کند، بزرگ‌ترین نیروگاهی است که تا کنون ساخته شده‌است. توان این نیروگاه بیش از دو برابر توان بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی جهان یعنی نیروگاه هسته‌ای کاشیوازاکی کاریوا  ۸۰۰۰  مگاوات است. تا سال ۲۰۱۵ هیچ نیروگاه برقی قابل مقایسه با نیروگاه سه‌دره نبود. در حال حاضر رتبه دوم در اختیار سد ایتایپو می‌باشد که بر روی رودخانه پارانا در مرز دو کشور پاراگوئه و برزیل ساخته شده و توان آن برابر با ۱۴۰۰۰ مگاوات است.

در رتبهٔ بعدی نیروگاه برق آبی نصب شده روی رودخانهٔ شیانگ در جنوب خاوری چین سد شیانگبا ظرفیت ۱۳۸۶۰ مگاوات بود)  سد باهتان (۱۳۰۵۰ مگاوات) و سد مونتهٔ زیبا (۱۱۰۰۰ مگاوات

البته در حال حاضر پیشنهاد، سد بزرگ ایگما در کنگو اگر طبق طرح احداث شود از تمامی نیروگاه‌های برق موجود پیشی خواهد گرفت. هدف طرح بیش از ۳۹۰۰۰ مگاوات است که نزدیک به دو برابر توان سد سه‌دره است طرح دیگر، نیروگاه کشندی پنزا در جنوب مسکو روسیه, پیش بینی می‌شود ظرفیت نصب شده بیش از ۸۷۱۰۰ مگاوات داشته باشد.

 

نیروگاه سورگوت ۲ به روسی   : Сургутская ГРЭС-2 روسیه، در ناحیه خودگردان خانتی-مانسی در شهر سورگوت، تأسیس ۱۹۸۵، بزرگترین نیروگاه روسیه و بزرگ‌ترین نیروگاه گازسوز جهان از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۵۵۹۷٫۱ مگاوات است که شامل ۶ واحد ۸۰۰ مگاواتی و ۲ واحد تقریباً ۴۰۰ مگاواتی است.

 

در دسامبر ۲۰۱۱، با طرح توسعه نیروگاه شامل ساخت ۲ واحد ۳۹۶٫۹ مگاواتی و ۴۰۰٫۲ مگاواتی با هزینه‌ای حدود ۱۹ میلیارد روبل، ظرفیت تولید از ۴۸۰۰ مگاوات به ۵۵۹۷٫۱ مگاوات افزایش یافت.

 

سوخت اصلی این نیروگاه گاز طبیعی و سوخت پشتیبان نفت گاز ,گازوئیل, است. راندمان این نیروگاه با توجه به سیکل ترکیبی بودن، ۵۶ درصد است. ژنراتورها ساخت شرکت جنرال الکتریک است.

 

نیروگاه سورگوت ۲، یکی از نیروگاه‌های حرارتی بسیار کارآمد روسیه است.

نیروگاه سیکل ترکیبی  سنندج

نیروگاه سیکل ترکیبی قلیان سنندج در کیلومتر ۷ جاده سنندج - سقز، در مجاورت روستای قلیان، یکی از نیروگاه‌های ایران از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۹۵۶ مگاوات است که شامل ۴ واحد گازی ۱۵۹ مگاواتی و ۲ واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی در زمینی به مساحت ۷۲ هکتار است.

 توربین‌های گازی این نیروگاه مدل V94.2 آنسالدو بوده و توربین‌های بخار از نوع E30-16-1x6.3 زیمنس و بویلرهای آن ساخت دوسان است.

سوخت اصلی این نیروگاه، گاز طبیعی بوده و در فصول سرد که امکان استفاده از آن وجود ندارد از گازوئیل به عنوان سوخت دوم استفاده می‌شود و امکان استفاده هم‌زمان از سوخت گاز طبیعی و گازوئیل وجود دارد.

حداکثر مصرف گاز واحدهای نیروگاه برابر ۲۰۰ هزار مترمکعب در ساعت و یا ۲۰۰ هزار لیتر گازوئیل در ساعت می‌باشد. برای ذخیره سوخت مایع، ۲ مخزن به ظرفیت‌های ۲۰ میلیون و ۳۵ میلیون لیتری وجود دارد

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 148

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3671
:: باردید دیروز : 239
:: بازدید هفته : 68686
:: بازدید ماه : 120244
:: بازدید سال : 419903
:: بازدید کلی : 4320082