وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
روغن ترانسفورماتور
11 / 6 / 1399 ساعت 4:21 | بازدید : 467 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

روغن ترانسفورماتور بخش تصفیه شده روغن معدنی می باشد که از یک قرن پیش(از سال 1886 )  در صنعت برق مورد استفاده قرار گرفته،و در دمای بین 250 تا 300 درجه سانتی گراد به جوش می آید. این روغن پس از تصفیه از لحاظ شیمیایی کاملاً خالص بوده و تنها شامل هیدرو کربنهای مایع می باشد. روغنهای اولیه بر پایه پارافین خام بود. اکسیداسیون روغن های پارافینی حالت لجنی غیرقابل حل (Insoluble Sludge)  را ایجاد می کند تا ویسکوزیته افزایش یابد این امر باعث افت انتقال حرارت ، داغ کردن ترانسفورماتور و کاهش طول عمر آن می شود. در نتیجه این گونه روغن های پارافینی به طور موفقیت آمیزی جایگزین روغن های نفتانیک شدند.

روغن ترانسفورماتور دو وظیفه اساسی بر عهده دارد:اول اینکه بعنوان عایق الکتریکی عمل می نماید و ثانیاً حرارت های ایجاد شده در قسمتهای برقدار ترانسفورماتور را به خارج منتقل می کند.با ولتاژ های بالایی که هم اکنون در شبکه انتقال انرژی صورت می گیرد نیاز به روغن ترانسفورماتور ها بعنوان عایق الکتریکی و وسیله خنک کننده افزایش یافته است. چنانچه روغن خالص باشد مشخصات الکتریکی آن خوب خواهد بود و نیز اگر ویسکوزیته (چسبندگی) روغن کم باشد ، خاصیت خنک کنندگی بهتری خواهد داشت و POUR POINT آن پائین خواهد بود . به هر حال ویسکوزیته روغن را نمی توان بسیار پائین انتخاب کرد زیرا در این صورت flash point روغن پائین تر خواهد آمد و از روغن با flash point پائین نبایستی استفاده کرد.پائین ترین حد flash point در اینگونه موارد 130 درجه سانتی گراد در نظر گرفته میشود.در عین حال ویسکوزیته روغن نباید به اندازه کافی پائین باشد تا p.p روغن کمتر از 40- درجه سانتی گراد باشد.( در بعضی کشورهای اروپای شمالی از روغنهایی با p.p پائیت استفاده میشود ) .

انتخاب روغن اولیه مهمترین قدم در کارخانه های سازنده روغن عایقی است. مقدار درجه پالایش مواد خام و نوع فرآیند و عمل آوری آن ممکن است موجب تغییرات عمده ای در ساختار محصول پایانی شود. در فرایند پالایش ، مناسب ترین صفات روغن خام انتخاب و مواد غیر ضروری از آن خارج می شود.

محصول نهایی دارای ساختارهای متناسب به صورت حلقه های معطر ، نفتانیکها و پارافینهاست. این فرایند ممکن است شامل بهبود آبی / هیدروژنی ، استخراج حلال ، غیر مومی کردن ، بهبود اسید و خاک باشد. اگر چه روش مشخص برای کارخانه ای که مایع عایقی خوب را مشخص کند وجود ندارد ، بدون در نظر گرفتن روش مورد استفاده در پالایش ، روغن عایقی تولید شده باید دارای کارکرد بالا ، مختصات جذب گاز ، پایداری شیمیایی و مقاومت در برابر اکسیده شدن باشد و علاوه بر آن بالاترین حد غلظت ( اشباع ) هیدروکربن آروماتیک و سولفورونیتروژن موجود را نیز که از عوامل مهم است ، داشته باشد.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 149

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2908
:: باردید دیروز : 232
:: بازدید هفته : 20523
:: بازدید ماه : 148640
:: بازدید سال : 448299
:: بازدید کلی : 4348478