وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
درآمدهاي ساخت و ساز براي شهرداري بانه
یک شنبه 7 / 11 / 1390 ساعت 7:35 | بازدید : 3492 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

 شهردار بانه:
درآمدهاي ساخت و ساز براي شهرداري بانه هزينه است

Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com
شهردار بانه گفت: اگر چه ساخت و سازها زمينه را براي ايجاد درآمد شهرداري فراهم کرده است اما اين درآمدها پايدار نيست و از يک طرف موجب افزايش هزينه‌هاي شهرداري شده است.
نژاد جهاني در گفت‌وگوي تفصيلي با خبرنگار فارس ، از اين شهر به عنوان شهري تاريخي نام برد و اظهار داشت: بانه در تاريخ قديمي آن دو بار به کلي سوخته و دوباره از نو شکل گرفته است.
جهاني با بيان اينکه روند توسعه بانه از سال 73 شکل جدي به خود گرفته است، خاطرنشان کرد: اين توسعه اگر چه به شکل ارگانيک و برنامه‌ريزي نشده بود اما اقتصادي غيررسمي و تعريف‌نشده‌اي در آن به وجود آمد.
وي افزود: مشخصه تجاري و مبادلات اقتصادي در بانه به گذشته برمي‌گردد تا جايي که وجود 100 ساله گمرک در اين شهرستان حکايت از اين مسئله دارد و همين امر موجب شده تا تجارت و فعاليت‌هاي اقتصادي در اين شهر به شکلي تقويت شده و زمينه توسعه آن فراهم شود.
به گفته شهردار بانه، امنيت پايدار در اين شهرستان ديگر مولفه رونق تجارت در بانه است به طوري که به وجود مرزي بودن اما از امنيت ويژه‌اي نسبت به کشور برخورداريم.
وي همچنين از کمک و مشارکت‌هاي مردمي به عنوان زمينه‌هاي ديگر توسعه بانه نام برد و حمايت‌هاي مادي و معنوي مردم و نوع‌دوستي آنان را سرمايه عظيم شهر بانه خواند.
جهاني اضافه کرد: همسو شدن دولت و کمک‌هاي مردمي بسترساز توسعه همه جانبه بانه است و در ايجاد زيرساخت‌ها و تبديل اين شهر به يک شهر نمونه در کشور مولفه‌اي تاثيرگذار خواهد بود.  
* تخلف در پروانه ساخت و ساز مشکل اساسي شهرداري بانه است
شهردار بانه با اشاره به افزايش ساخت و سازها در اين شهر، گفت: مشکل اساسي بانه برخلاف ساير شهرها ساخت ‌و سازهاي بدون پروانه نيست بلکه تخلف در پروانه ساخت و ساز است.
وي اظهار داشت: تخلف در پروانه ساخت و سازها در بانه را ناشي از نيازهاي مردم، اشکال در طرح‌هاي جامع و تفضيلي و اجراي قانون توسط شهرداري‌ها است و بخشي نيز به مردم و ساختار اقتصاد غيررسمي برمي‌گردد.
شهردار بانه با بيان اينکه اکنون 12 درصد از جمعيت شهر بانه در سکونتگاه‌هاي غيررسمي زندگي مي‌کنند، افزود: بديهي است که شهرداري به تنهايي پاسخگوي ساخت و سازهاي غيررسمي نيست.
وي از آغاز حرکت‌ها و اقداماتي در زمينه جلوگيري از ساخت و سازهاي غيررسمي در بانه خبر داد و تصريح کرد: سکونتگاه‌هاي غيررسمي اين شهر به پنج محله تقسيم شده و کارگروه معماري و شهرسازي هم آن را تصويب کرده است.
 * درآمدهاي ساخت و ساز براي شهرداري هزينه است

جهاني ادامه داد: اگر چه ساخت و سازها زمينه را براي ايجاد درآمد شهرداري بانه فراهم کرده است اما اين درآمدها پايدار نيست و از يک طرف موجب افزايش هزينه‌هاي شهرداري شده است.
شهردار بانه درآمدهاي ناشي از ساخت و سازها را هزينه براي شهرداري خواند و گفت: ساختار شهرداري از نظر قوانين، مديريت و پرسنل بايد به سمتي برود که از اين ظرفيت براي نهادينه سازي و پايدارسازي درآمدها استفاده شود.
 * زيرساخت‌هاي ايجاد درآمد پايدار شهرداري بانه فراهم است
وي در ادامه به اجراي طرح‌ها و پروژه‌هاي درآمدزا توسط شهرداري و اشتراکي با بخش خصوصي اشاره کرد و مجتمع تجاري و فرهنگي بهشت و پارکينگ طبقاتي را از جمله پروژه‌هاي مشترک شهرداري عنوان کرد.
به گفته شهردار بانه، مجتمع مشترک بهشت شهرداري داراي 3.5 طبقه تجاري، 2.5 طبقه پارکينگ، يک طبقه شهربازي سرپوشيده، يک طبقه رستوران و سينما و يک برج اداري با 24 واحد در قالب 6 طبقه اضافي به مساحت بيش از 4 هزار مترمربع و 30 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري است.
وي ساخت پارکينگ طبقاتي و پنج طبقه مجتمع تجاري آفتاب درخشان و پارکينگ طبقاتي و دو طبقه مجتمع تجاري را دو پروژه مشترک شهرداري بانه خواند و گفت: پروژه آفتاب درخشان با 17 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري و 70 درصد پيشرفت فيزيکي و ديگري با 30 درصد پيشرفت فيزيکي در حال انجام است.
جهاني همچنين از ساخت هتل دو ستاره‌اي با مشارکت شهرداري و بخش خصوصي با 51 و 49 درصد سهم شراکت در بانه خبر داد و هدف از ايجاد آن را درآمدزايي پايدار براي شهرداري و پاسخ به نياز قشر متوسط و متوسط به پايين جامعه ذکر کرد.
وي اضافه کرد: مجموعه اقامتي تفريحي دشت سونج و محور تفريحي گردشگري پيرمراد به سورن از ديگر طرح‌هاي شهرداري است که درياچه مصنوعي، کمپ اقامتي، سايت پرواز و تفريحي، شهربازي، بازار روز و پارکينگ را شامل مي‌شوند.
 * کسب رتبه نخست شهرداري بانه در زمينه معرفي فرصت‌هاي شغلي
شهردار بانه همچنين از کسب رتبه نخست شهرداري بانه در زمينه معرفي فرصت‌هاي شغلي در نمايشگاه اخير دستاوردهاي شهرداري‌هاي کشور در تهران خبر داد و گفت: اين موفقيت نتيجه تلاش همکاران شهرداري است.
جهاني تلاش براي معرفي فرصت‌هاي شغلي و جذب سرمايه‌گذار را از وظايف هر شهردار و مجموعه مسئولان در اين دستگاه خواند و تصريح کرد: اين اساسي‌ترين نکته‌اي است که شهرداران به آن اعتقاد دارند و در شهرداري بانه اولويت برنامه‌هاست.
وي تعريف مرز رسمي و ايجاد منطقه ويژه اقتصادي در شهرستان بانه را که در مرحله اجرايي قرار دارد، زمينه‌اي براي ايجاد درآمدي پايدار دانست و گفت: اين موضوع بزرگ‌ترين فرصت براي پايدار کردن درآمدهاي شهرداري بانه است.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
بهمن در تاریخ : 1391/2/24/0 - - گفته است :
انصراف بده

<-CommentGAvator->
بهمن در تاریخ : 1391/2/24/0 - - گفته است :
نزاد چرا تو نمیری انسراف بدی این مردم رو راحت کنی تو فقط بلذی پول برگشت بدی

<-CommentGAvator->
بانه در تاریخ : 1391/2/24/0 - - گفته است :
اقای نزاد جهانی همینو میگم مواظب خودت باش چون مردم دشمنتند


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 147

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2057
:: باردید دیروز : 12625
:: بازدید هفته : 66833
:: بازدید ماه : 118391
:: بازدید سال : 418050
:: بازدید کلی : 4318229