وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
پنج شنبه 3 / 1 / 1391 ساعت 12:9 | بازدید : 4407 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
شاید بهتر باشد که این سئوال به شکل زیر طرح شود: چرا رفتار همنوع دوستانه رایجتر است؟ به عنوان مثال چرا اغلب والدین حاضرند جان خود را برای حفاظت از اولاد به خطر بیاندازند؟

در انتخاب طبیعی اگر صفت حاصل از عملکرد یک ژن باعث افزایش شایستگی فرد در محیط گردد، فراوانی آن ژن در جمعت زیاد شده و بیشتر افراد حامل آن ژن خواهند شد. با اینحال اگر صفت حاصل از ژن شایستگی تکاملی فرد را کاهش دهد اما باعث افزایش بقاء خویشاوندان فرد گردد، این امر به افزایش فراوانی آن ژن و افراد حاصل از آن در جمعیت منجر خواهد شد.

برخی موجودات از راهکارهایی استفاده می کنند که باعث افزایش احتمال بقاء در خویشاوندان ژنتیکی فرد می شود. به این نحوه انتخاب طبیعی، اصطلاحا Kin selection گفته می شود.براساس قانون همیلتون، فراوانی این دسته از ژن‌ها هنگامی افزایش می‌یابد که rB کمتر از C باشد. در این معادله r احتمال خویشاوندی ژنتیکی B میزان افزایش نفع ژنتیکی در افراد خویشاوند در اثر آن عملکرد و C ارزش تکثیری فرد انجام‌دهنده آن عمل است.

عمل نوعدوستانه در انسان بدون شک عامل افزایش بقاء و پایداری جوامع ابتدایی انسانی در طول تاریخ  بوده است. زندگی در طبیعت خشن و بی رحم بدون همکاری و فداکاری انسان ها امکانپذیر نیست و افراد فاقد صفت نوعدوستی از طبیعت حذف یا بسیار کاهش یافته اند. بنابراین به تدریج افرادی انتخاب شدند که به دلیل دارا بودن صفت نوعدوستی میزان بقاء را در افراد همنوع خود افزایش دادند. این افراد نیز  از همان ژن ها برخوردار بودند. صفت نوع دوستی در جوامع انسانی امری پسندیده و رایج می باشد. چون از نظر تکاملی یک مزیت محسوب می شود. هرچند افراد فاقد این صفت نیز به خرج افراد نوعدوست در جامعه حضور دارند اما پراکنش و گستردگی و مقبولیت صفت نوع دوستی غیر قابل انکار است



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 149

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :