وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
ی در عضلات پا با توصیه قهرمانان جهان
چهار شنبه 22 / 3 / 1391 ساعت 4:10 | بازدید : 4141 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

ی در عضلات پا با توصیه قهرمانان جهان

(

قسمت دوم)

در ارسال قبل به مباحث پیرامون تمرین عضلات پا و استدلال هائی که برای تمرین ندان این عضلات می شود را مورد بحث قرار دادیم و نیجه کلی بدست امده این شد که در رشته ی نوین بدن سازی جائی برای نا متناسب بودن عضلات وجود ندارد .

در این ارسال می خواهیم که توصیه و کاربدر های مردان اسطوره ای پرورش اندام را در مورد عضلات پا برای شما تشریح نمائیم .

بی تردید دوریان یتس قهرمان سال های 1992 تا 1997 را می توان یکی از بی نقص ترین پرورش اندام کاران قرن رورش اندام نام برد . دوریان یتس در تمرینات بالا تنه خود از تکرار های پائین تنه استفاده می کرد ولی برای تمرین دادن عضلات پای خود از تکرار های بالا بین 10 الی 15 تکرار استفاده می کرد.

یتس هر تکرار را به ارامی و با تعادل خاصی اجرا می کرد اما از قدرتی که در استفاده از اها به کار می برد را به هیچ وجه نمی شود انکار کرد . درویان یتس در مورد اسکات این چنین می گوید : ( در مورد اسکات شایعات بسیار زیادی وجود دارد یکی از انها این است که همه باید ان را انجام بدهند و همه هم باید سنگین این حرکت را اجرا نمایند . اما برخی دارای پاهای بلندی هستند که از این جهت اجرا حرکت اسکات برای انها بسیار ناراحت کننده می باشد . شما باید انواع حرکات پا را استفاده کنید تا بهترین انها را برای خود جایگزین نمائید . اگر اسکات در بین انها برای شما موثر نبود خب از ان استفاده نکنید .

توصیه یتس برای پاها :

برای جلو پا حرکت را انفجاری اجرا نکنید چرا که نا موثر و خطرناک است . اعتقادی به تغئیر دادن و ضعیت پاها در حرکت پرس پا ندارم . به اعتقاد من فاصله پاها باید به عرض شانه باشد و نوک پاها هم رو به جلو باشند .

از نظر بزرگان این ورزش حرکت اسکات را می توان بهترین حرکت عضله ساز و محرک کننده بدن برای قرار گرفتن در وضعیت انابولیکی نام برد .

خوب دلیل های زیادی برای اجرا نکردن این حرکت است , اما آیا در اجرا صحیح این حرکت 100% مطمئن هستید .

توصیه های لی هنی برای اجرا بهتر اسکات

:

پا ها را کمی بیش تر از عرض شانه باز نمائید و سعی کنید که سینه رو به جلو و سر رو به بالا کمر صاف و دامنه حرکت را ادامه تا از حد موازی شدن ران ها با زمین پائین تر نروید . هر چه چغدر پائین تر بروید از این حد برای زانو ها و کمر خیلی خطر ناک است و در عین حال فشار روی عضلات باسن و پشت پا در آن حالت بیش تر از عضلات ران می شود . و در پایان برای بالا امدن سعی کنید که با نوک پا و کمر به بالا نروید و فقط با استفده از پشت پا و کف داخلی پا و با همان تعدل قبلی ادامه حرکت را تا بالا امدن اجرا نمائید .

و رونی کولمن قهرمان افسانه المپیا در مورد اسکات این چنسن می گوید

:

روز تمرین پا روز مورد علاقه ی اوست و از نظر او حرکت اسکات یک حرکت لازم الاجرا است . برای این کار می گوید ست های زیادی اجرا کنید و از گرم کردن غافل نشوید . وزنه ها را به صورت هرمی اضافه کنید تا زانو ها امادگی پیدا کنند . به طور دائم از جانیست و سوپر ست ها استفاده کنید تا پمپاژ خون را همیشه در عضلات خود داشته باشید .

شدت لایه ای قانونی است که کلمن برای پاهای خود از ان استفاده می کند یعنی یک هفته انها را با وزنه های سنگین و ست های عادی تمرین می دهد و هفته ی بعد انها را با روش سوپر ست و جانی ست به کار می گیرد .

رعایت دامنه کامل حرکتی در تمرینات بری هر عضله ای لازم است اما برای پا ها این طور نیست . عضلات پا خیلی بزرگ هستند و نساز به پمپاز ادامه دار دارند . بنابراین نباید در بخش بلایی حرکت مفصل را قفل کنید و این قانونی است که خود او در تمریناتش استفاده می کند و از انها در اجرا سوپر ست ها و جانی ست ها بهر می برد .



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 147

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 228
:: باردید دیروز : 3439
:: بازدید هفته : 3667
:: بازدید ماه : 55225
:: بازدید سال : 354884
:: بازدید کلی : 4255063