آشنایی با معروفترین استروئیدها
وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
آشنایی با معروفترین استروئیدها
چهار شنبه 22 / 3 / 1391 ساعت 4:10 | بازدید : 4206 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

آشنایی با معروفترین استروئیدها

1 – دکادورابولين (محلول قابل تزريق روغني)
شايد دکادورابولين ساخت آمريکا را بتوان محبوب ترين و موثرترين دکادورابولين موجود در جهان ناميد.اين محلول قابل تزريق روغني که به صورت ويال هاي100-mg/ml يا 200-mg/mlنيز عرضه مي شود در بدن به ندرت تبديل به هورمونهاي زنانه مي شود.اين دارو اثرات مثبت در خور توجهي بر افزايش قدرت و حجم عضلاني داشته و در کاهش درد مفاصل در ورزشکاران مصدوم و آسيب ديده نيز بسيار موثر است.
نمونه هاي مکزيکي و نمونه هاي ساخت کمپاني «ND» نيز از کارايي نسبتا بالايي بر خوردار هستند.اين دارو در ايران تحت عنوان ژنريک «ناندرولون» توليد و عرضه مي شود.گفته مي شود که نمونه هاي آمريکايي براي کساني که قصد استفاده طولاني مدت از اين دارو را دارند مناسب تر است.

2-تستوسترون دپو (محلول قابل تزريق روغني)
اين دارو را مي توان نوعي تستوسترون طولاني اثر ناميد که اثرات مطلوبي بر افزايش حجم و قدرت عضلاني دارد. از اين دارو براي درمان بيماري و يا عارضه کاهش ترشح طبيعي تستوسترون نيز استفاده مي شود.
مي توان گفت که معتبر ترين نوع اين دارو ، نمونه ساخت کمپاني آمريکايي «Pharmacia/Upjohn » است. ناگفته نماند که نمونه هاي مکزيکي و استراليايي اين دارو نيز در بازار موجود مي باشند که صد البته به اندازه نمونه هاي آمريکايي معتبر نيستند.

3-تستوسترون انانتات (محلول قابل تزريق روغني)
از اين دارو براي افزايش حجم و قدرت عضلاني و همچنين براي تحريک ترشح طبيعي تستوسترون در کساني که با کاهش طبيعس ترشح اين هورمون در بدن خود مواجه اند استفاده مي شود.اين دارو که عموما در بسته بندي هاي 200 mg/ml و به صورت آمپولهاي تزريقي عرضه مي شود، به ندرت منجر به افزايش احتباس آب و املاح در بدن شده و از اين جهت نيز استروييدي قابل اطمينان به شمار مي رود.نمونه هاي توليدي کمپاني آمريکايي «Pharmacia/ Upjohn » اين دارو را مي توان مطمئن تر از بقيه دانست.

3-تستوسترون سوستانون 250 (محلول قابل تزريق روغني)
اين دارو که اصل آن مکزيکي است در بسته هاي 250 ميلي گرمي و به صورت آمپول هاي تزريقي عرضه مي شود.ورزشکاران از اين دارو براي افزايش قدرت و حجم عضلاني بهره مي گيرند اما گفته مي شود که کارايي آن به پاي استروئيدهاي ساخت آمريکا نمي رسد. اين دارو را مي توان جزو استروئيد هاي طولاني اثر به حساب آورد. نا گفته نماند که تزريق اين دارو معمولا با درد زيادي همراه است.اين دارو به دليل نيمه عمر پاييني که دارد براي تزريق در دوره مسابقات و مخصوصا مسابقات وزنه برداري قدرتي ايده آل به نظر مي رسد.

4-اکويي پويز (محلول قابل تزريق روغني)
اين دارو که به صورت محلولهاي قابل تزريق روغني و در بسته بندي هاي 50 mg/ml عرضه مي شود در اصل براي مصارف دامپزشکي تهيه شده بود.امروزه پيدا کردن اين دارو در بازار سياه نيز بسيار مشکل شده است. اکويي پويز تحت عناوين تجارتي مختلف از قبيل: Ganabol, Equi-Gain, Maxi-Gain, Vebonol, Pace عرضه شده و همين تنوع در محصول نيز امکان تشخيص نمونه هاي اصلي از قلابي را مشکلتر کرده است.مصرف اين دارو بدون آنکه عواض جانبي معمل استروييدها از قبيل:بروز علايم زنانگي در مردان را سبب گردد، اثرات شگفت انگيزي در افزايش حجم و قدرت عضلاني از خود بر جاي گذاشته و در بهبود و تقليل درد مفاصل نيز موثر است.

5- آنادرول 50 (خوراکي)
بر خلاف اکثر استروئيدها که به صورت محلولهاي قابل تزريق عرضه مي شوند اين دارو به صورت قرص و در فرمهاي خوراکي تهيه و عرضه مي شود.اکثر بدنسازان و وزنه برداران قدرتي به دليل ترس از عوارض و خواص بسيار قدرتمند آندروژنيک اين دارو، تمايل چنداني به استفاده از آن نشان نمي دهند.اين دارو همچنين باعث افزايش چسبندگي گلبولهاي قرمز خون به يکديگر شده و عارضه فشار خون بالا را در فرد موجب مي شود. آنادرول با وجود اينکه اثرات در خور توجهي بر افزايش حجم و قدرت عضلاني از خود دارد اما به دليل عوارض جانبي فراوان، مصرف آن در طولاني مدت توصيه نمي شود.

7-آناوار (خوراکي)
آناوار نيز استروئيدي خوراکي است که نمونه هاي اوليه و اصل آن را کمپاني آمريکايي « Searle »تهيه و عرضه مي کرده است. نا گفته نماند که تهيه و توليد اين دارو از مدتها قبل متوقف شده است.آثار و عوارض آندروژنيک اين دارو در مقايسه با ديگر هورمونها و ديگر استروئيدهاي خوراکي بسيار پايين است .قرصهاي اين دارو در دزهاي 2.5 mg عرضه مي شد.نمونه هاي امروزي اين دارو که تحت عنوان تجارتي«Oxandrin» توليد و عرضه مي شوند، در درمان کاهش شديد حجم عضلاني که معمولا در اثر ابتلا به بيماري ايدز در انسان حادث مي شود به کار گرفته مي شود.اين دارو را مي توان در ليست دارو هاي نسبتا گران قيمت دسته بندي کرد چرا که قيمت هر قرص آن در داروخانه هاي دولتي در حدود 10 دلار است.

8-ديانابول (خوراکي)
اين دارو را شايد بتوان سلطان استروئيدهاي خوراکي جهان ناميد.نمونه هاي اوليه و اصل اين دارو را کمپاني « Ciba-Geigy » تهيه و عرضه مي کرد.امروزه کشورهايي همچون: ترکيه، يونان،روماني، تايلند،بلغارستان،روسيه و حتي کلمبيا نيز اقدام به توليد و عرضه اين دارو مي کنند.اگر قصد استفاده از ديانابول را داشته باشيد، از مصرف نمونه هاي مکزيکي کاملا خودداري کنيد .نمونه هاي اروپاي شرقي نيز چندان مطمئن و قابل اطمينان نيستند .اما ديگر نمونه هاي اين دارو، اثرات خيره کنندهاي در افزايش حجم و قدرت عضلاني از خود بر جاي مي گذارد.

9- وينسترول (خوراکي)
اين دارو که به صورت قرصهاي صورتي و در برخي موارد سفيد و در دزهاي 2mg تهيه و عرضه مي شود به دليل خواص آندروژنيک بسيار پاييني که دارد به شدت مورد علاقه و پسند ورزشکاران زن قرار گرفته است.از ديگر استروئيدهاي مورد علاقه زنان ورزشکار مي توان به «Maxibolan »اشاره کرد.

10-پريموبولان دپو (محلول قابل تزريق روغني)
بسياري از ورزشکاران که از اين دارو استفاده مي کنند از خواص و عوارض جانبي بسيار پايين آندروژنيک و همچنين از تاثير بسيار قدرتمند آن بر افزايش سفتي و حجم عضلات، احساس رضايت مي کنند.اين دارو بر خلاف ديگر استروئيدها، موجب احتباس آب و املاح چنداني نيز نمي شود.برخي از وزنه برداران و بدنسازان نيز تاثير اين دارو بر مردان را ضعيف ارزيابي کرده و حتي به تمسخر، آن را جوجه استروئيد نيز ناميده اند.فرم تزريقي و حتي فرم خوراکي اين دارو که به نام «Sten» نيز معروف شده است ،امروزه در بازارهاي سياه دارو به وفور يافت مي شود.

تذکر

:
در مورد برخي از اين استروئيدها در اين وبلاگ مطلب اختصاصي داشتيم و به اميد خدا به مرور زمان همه استروئيدها را در وبلاگ خواهيد شناخت.ما به ترتيب به معرفي استروئيدها خواهيم پرداخت ولي اگر هر کدام از خوانندگان مايل به شناختن هر چه سريعتر يک دارو باشد ما اولويت را به آن دارو خواهيم داد.بدين منظور ميتوانيد با دادن نام دارو در بخش نظرات بزودي مطلب خود را در مورد آن بخوانيد.

|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 149

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :